2010-04-05: Aprilväder...


Jaha, igår kändes det som att våren var här för att stanna, men ack vad jag bedrog mig. I morse när jag vaknade tittade jag ut för att se mina vårstädade rabatter - vilken CHOCK!!! Snön föll ymnigt och på marken låg det två decimeter snö! INTE vad jag hade väntat mig kan jag säga, och i mitt tycke väldigt onödigt...





                   

                                      Min penséekruka som jag gjorde i ordning igår...



                  

                                                   ... men så här såg det ut idag!



                  

                                   Ytterligare en färsk dagsbild. BLÄÄÄ säger jag bara!



Något roligt som dock har hänt är att Perlas flytt hem till oss nu närmar sig med stormsteg! Tolv dagar är det kvar tills det är dags för Perla att göra den långa bilfärden från Motala till Norrtälje. Nu är det verkligen nedräkning dag för dag, och det känns att det äntligen inte är särskilt långt borta tills vi blir en till i familjen!

Marie Sandberg, Perlas uppfödare, har som vanligt tagit en mängd fina foton som hon har lagt ut på sin blogg; och ett av gårdagens foton på Perla var extra fint, så det lägger jag ut även här:



                   

                              Mibisan´s Miss Spring Pearl ("as usual" på denna blogg ;-))


                                                     Visst är det en jättevacker bild!? 

                   Ha det så gott i aprilvädret - förhoppningsvis är det vår i morgon igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0