2010-04-06: Nu är det jobbigt att vänta!


Inte är det särskilt många dagar kvar tills det är dags för Perla att flytta hem till oss, ändå känns väntan lååååång - kanske just för att dagarna nu börjar kännas värda att räkna... Det kan också bero på att jag och barnen nu har påsklov, och att man då har mer tid över till att längta. Längtar gör vi i alla fall, oavsett orsak, hela familjen, och bra är väl det! Man ska egentligen bara njuta av att längta, den som har något att längta efter och se fram emot är i grunden mycket lyckligt lottad...

Några nya bilder på Perla kan jag inte bjuda på idag (och de nya bilder jag tidigare lagt ut är ju i majoritet "stulna" av Marie av naturliga skäl ;-) ), men det ska jag försöka kompensera om elva dagar - då blir det "the real thing"! Så istället blir det ytterligare lite vyer över Norrtäljes väder- och årstidstillstånd. Håll tillgodo!




Våren är lyckligtvis här igen, även om isen
fortfarande ligger kvar på Kvisthamraviken.




Min stora vårstädade rabatt, vilken igår
var täckt med ett två decimeter tjockt snölager.


Jaha gott folk, det var allt för idag! Inget särskilt spännande att förtälja från min sida, men jag ser fram emot  att läget snart kommer  att förändras...  Vi får väl fam till  dess göra  det  som Marie rådde oss till, nämligen att använda tiden fram till Perlas ankomst till att vila upp oss - "för det kommer ni att behöva" (som Marie skrev ;-) ). Om det kan jag bara säga så här: Jag tror dig, Marie, men OJ vad svårt det är att vänta just nu! :-)                                                              


Många varma och (för stunden) våriga hälsningar till dig som läser detta ifrån Norrtälje!



Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

Ja - nu är det inte många dagar kvar tills Ni får hämta hem lilla söta Perla! Hon är pigg, alert, framåt och riktigt full av bus liksom sina syskon, och hon lyssnar finfint på namnet Perla oxå:-). När hon flyttat hem till Er så kommer jag väl "bo" här i Din blogg, så jag kan se massa bilder på Perla i sitt nya hem och med sin nya familj! Så härligt att kunna följa sina valpar framöver, och jag hoppas hoppas att jag får träffa lilla Perla framöver oxå:-).

Kram från Marie, vovv från Perla, syskonen, mamma Tikka och dom andra busiga Whipparna hemmavid

2010-04-06 @ 22:13:29
URL: http://mibisans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0