2010-04-07: Försäkring och "träningspaddar"

Idag har försäkring tecknats för Perla, hos If (vilken börjar gälla den 17/4). Skönt att ha det klart! Dessutom har jag fått två presentar av en god vän, nämligem "puppy training pads" samt tillhörande spray. Dessa "pads" ska tydligen tilltala valpen, så att den gärna gör ifrån sig på dessa. Detta ska i sin tur främja rumsrenheten, då man tydligen ska flytta dessa närmare och närmare ytterdörren, och sedan använda sprayen på marken ute, för att valpen ska få extra lust att göra ifrån sig på det stället. Någon som har erfarenhet? Funkar det? "Paddarna" är i varje fall rätt tjocka samt plastfodrade på baksidan, så de kanske hjälper till att hålla golvet extra torrt om inte annat! ;-) Mycket gulligt och omtänksamt var det i alla fall!!!

Under dagen har barnen dessutom varit hos frisören och blivit vårfina, och vi fick lova vår frisör Eva (som jag har klippt mig hos i tolv år nu - gissa om jag är nöjd med hennes arbete!?) att komma och visa upp Perla så småningom. Eva har alltid haft hund, men har sedan hon och hennes man tog bort sin sista hund (på grund av hundens höga ålder) beslutat att inte skaffa någon ny vovve. Jag gissar dock att hon saknar hundarna rejält, och vad kan då vara härligare än ett valpbesök? ;-) Väl klara hos Eva kunde vi självklart inte motstå att gå en sväng på sta´n och kolla på alla fina vårnyheter - mycket härliga färger ser det ut att bli i vår!!!




 Puppy training pads + tillhörande spray




Pelargoner (läs sommarkänsla) som jag bara inte kunde motstå...




... och nyklippta och vårfina barn!
(För stunden trollbundna av Bolibompa...)




Och slutligen (återigen) en lånad bild från Marie,
som jag kallar för "Perla över stock och sten" ;-)


Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

Vad fina Sander och Viola blev:-)!

Härliga vårliga barn!

Kramis Marie och Perla som sover sött just nu.....

2010-04-08 @ 20:00:01
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Egen kommentar

Jag ska hälsa barnen så fort de vaknar imorgon att du tyckte att de blev fina, då kommer de att bli glada. Viola leker konstant valplekar just nu, så så fort jag nämner något om dig eller Perla blir hon extra glad och intresserad! Men nu ska jag göra precis som Perla, nämligen lägga mig och sova. ;-)



Kram från Carin!

2010-04-08 @ 22:45:56
URL: http://springpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0