2010-04-08: Vårstädning!

Idag har jag använt större delen av min dag till att vårstäda terassen. (Jag hann dock också med två koppar kaffe samt hembakta glutenfria muffins hos min goda vän och kollega Cissi, samt en lång kvällspromenad med Ingela, min syster.) Men tillbaka till dagens huvudaktivitet; vårstädningen: Jag har röjt, slängt och städat så att det har stått härliga till, och jag är så nöjd med resultatet!

Vi har haft en tendens att samla sådana saker som barnen halft om halft har växt ur (leksaker alltså), sådant som inte är komplett och dessutom sådant som har haft lite "skavanker" på verandan. Det som alltså inte längre av olika skäl har passat in inomhus i barnens rum har fått flytta ut på verandan, mest på grund av min separationsångest... ;-) Men nu ska ju Perla flytta in, och då funkar det inte att ha massor av pryttlar ligga på verandan och drälla omkring! Så alltså, tack Perla, för att du fick mig att ta tag i att sortera, slänga och skänka bort sådant som var trasigt eller som vi inte längre behöver!!! Du gjorde din blivande matte en stor tjänst redan innan du hunnit flytta in! :-)




En tavla som jag tyckte var så vacker, på just en blå whippet!
Konstnären heter Sue Hocking.


Det var allt för idag;  jag tror att jag kommer att
sova extra gott efter dagens "slit" med terassen.

Hoppas att du som läser detta får göra detsamma!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0