2010-04-09: Fjärilshuset hela dagen lång!!!


Idag har jag och barnen besökt fjärilshuset tillsammans med mormor och morfar. Det var ett riktigt lyckar besök, barnen var dödströtta men superglada när vi kom hem (och just den kombinationen brukar vara ganska så ovanlig...).

Jag tänker inte skriva särskilt mycket om mer besöket, utan låter korten tala för sig själva - hoppas att du som läser står ut med att se ett helt gäng med fjälisfoton, för jag har nämligen känt mig som en sann "hobbynaturfotograf" idag! (Är faktiskt lite stolt över bilderna, och det känns bra att börja öva på att ta mycket kort tills Perla anländer... ;-) ) Och ett litet tillägg: alla fjärilsnamn är påhittade (vilket nog hörs på namnen), eftersom jag inte har den blekaste om vad de heter "på riktigt".




Viola beundrar en "blå ögonfjäril".




Den "blå ögonfjärilen" i närbild...




... igen...




... och igen!




Sander kikar på ett par "svartvitingar".




"Svartvitingen" i närbild ...




... och samma "svartviting" igen.




En tjusig orange fjäril; min favorit!




Och en annan modell av "ögonfjäril" (ej samma som ovan).




Och så här glada var barnen fortfarande efter cirka
två och en halv timme i tropisk värme! Otroligt! :-)


Ja, så mysigt har vi faktiskt haft det denna gråmulna dag.
Hoppas att du som läser detta har haft det lika trevligt! :-)



Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

Vilka jättevackra foton du tagit Carin:-)!

Och barnen ser väldigt nöjda och glada ut..... Härligt härligt ni haft det idag!

Just nu sover valparna (och det är lite skönt för jag vill gärna se Skavlan - skratt). Men snart ska dom ut och kissa för sista gången i kväll, så det får väl bli runt 22-tiden. Kan tänka mig att dom börjar vakna till då dom små.



Kramis Marie

2010-04-09 @ 21:20:53
URL: http://mibisans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0