2010-04-10:Bara en vecka kvar!


Idag är det faktiskt bara en vecka kvar tills vi ska hämta hem lilla Perla! Det känns som om vi har väntat JÄTTELÄNGE, trots att det egentligen "bara" är åtta veckor (sju än så länge)... Jag menar, jämfört med en graviditet (och det har vi ju faktiskt varit med om två gånger, jag och JImmy) så borde ju denna väntan inte vara någonting - MEN DET ÄR DEN!!! Kanske för att man under en graviditet ändå hela tiden är med om hela processen (åtminstone som kvinna), medan här så växer "bebisen" på avstånd; även om Marie är helt fantastiskt duktig på att få oss att känna oss väldigt delaktiga med alla fina foton som hon lägger ut på valparna. Jag ska försöka att göra det bästa jag kan för att återgälda detta då Perla anländer, genom att å min sida också försöka lägga ut mycket kort på Perla, så att Marie och alla andra som vill kan följa hennes fortlöpande uppväxt och framsteg.

Idag blir det ett litet kort på Perlas halsband och koppel, apropå att jag berättade för Marie att jag köpt ett mycket enkelt halsband, där min huvudprioritet var att det skulle vara mjukt och att det skulle gå snabbt och lätt att sätta på och ta av det. Så såhär ser det ut ialla fall:


                  


Verkligen inget flashigt eller exklusivt, men jag hoppas att det är funktionellt, för det kändes som om det var huvudsaken med detta första halsband. Senare, när Perla har blivit större och van att ha halsband och gå i koppel, vill jag däremot gärna satsa på något tjusigt för "finpromenaderna", men som sagt, det känns som om det inte riktigt är läge för det än... ;-) Var sak har sin tid!

Förutom att ta kort på halsband har vi ägnat denna gråkalla och mulna dag åt trädgårdsarbete och trädgårdsstädning. Vi hjälptes åt hela familjen, alla med uppgift efter kapacitet, och det känns riktigt skönt nu efteråt att trädgården blir mer och mer färdig att vistas i och njuta av, så fort vårvärmen bara vill uppenbara sig. Men, men, man ska inte klaga - nästan all snö är borta och tulpanerna är på god väg, så nog blir det vår även i år, även om den har tagit ovanligt god tid på sig att anlända! :-)

Ha en fortsatt trevlig helg önskar Carin med familj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0