2010-04-12: Fem dagar kvar och VÅÅÅR!!!


Vilken helt ljuvlig dag det har varit och fortfarande är idag! Jag har (utan jacka!) plockat fram lite vår- och sommarsaker till trädgården, bland annat min "ÖB-bänk" (som var väldigt billig och väldigt bra!), vilken för mig betyder att våren verkligen är här på riktigt! Den första humlan såg jag idag också!

Igår var dock allt annorlunda - det var grått och kallt ute, och regnet hängde i luften mest hela dagen. Vi var faktiskt ändå ute och pysslade hela dagen, men kanske inte direkt med någon stötte entusiam. Idag var jag dock väldigt tacksam för det jobb vi lade ner igår, eftersom det gav mig tillfälle att bara sitta på min nyutställda bänk och bara njuta... Och tänk, om bara fem dagar kommer vi att ha vår lilla Perla här, så då blir det ännu mysigare!!!




Min vårbänk och mina betonggrodor...




... och en närbild på krokusarna
som växer i sluttningen nedanför bänken...




... och en ännu närmare närbild på vårens första humla!!!


Ha det gott och passa nu på att verkligen njuuuta av vårsolen!



Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

Hej Carin och familjen,

Har oxå funderat på att inhandla en sån där ute-bänk. En liten undran bara; Verkar lite jobbig sittställning där i sluttningen (ASGARV)!

Kul foto:-) Härliga bilder, och humlan verkar vara släkt med den som hamnade på min blogg häromdagen på en exakt likadan gul krokus:-)

Kram Marie

2010-04-12 @ 21:50:10
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Egen kommentar

Jo, det är lite klurigt att sitta bekvämt, men visst sa jag väl att vi bor på en sluttningstomt..?



Nä då, skämt åsido, kameran "lade på" (som de brukar säga på teve) en sisodär 45 graders vinkel - när jag vinklade kameran... ;-)

2010-04-12 @ 23:23:03
URL: http://springpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0