2010-08-20: Tillbaka till vardagen


Så var andra jobbveckan avklarad! Det blir ju inte så himla mycket att berätta nu när man jobbar, man hinner ju tyvärr inte med alls så mycket som när man är ledig... Men det är trevligt att jobba också! Jag har både väldigt trevlig kollegor och rara och gulliga elever, och idag var första dagen som jag fick träffa dem alla. Flera hade blivit avsevärt längre och mer vuxna under sommaren (eleverna då alltså, inte kollegorna), men de flesta var sig ändå väldigt lika! Än så länge har dock inte allvaret börjat, utan det var idag bara frågan om lite tipsrundor och andra aktiviteter. 

Sander och Viola har också börjat "jobba", Sander i sin nya klass, där han trivs kanonbra (han fick byta klass i och med att i stort sett alla hans kompisar gick i parallellklassen), och Viola på dagis .Även Viola ska byta "klass", eller rättare än sagt avdelning, nästa vecka. Hon ska då upp på avdelningen för de största barnen, där alla fem- och vissa fyraåringar går. Jag tror även att detta byte kommer att bli mycket lyckat; Viola ser fram emot detta och då de flesta av hennes kompisar är ett år äldre skulle hon nog känna sig riktigt ensam om bara de fick flytta upp - men i och med den flexibla och kloka personalen på vårt dagis blir det alltså inte så nu! :-)

Och Perla då? Jo, hon har fått följa med som målarhund hela veckan, och hjälpt husse. Hon är rejält trött på kvällarna nu när hon jobbar, liksom övriga familjemedlemmar... ;-) Från och med nästa vecka kommer dock både Viola och Perla att få långhelger (lediga måndagar), till följd av mitt lyckosamma schema. I mitt tycke är det definitivt att föredra framför en ledig dag mitt iveckan, så jag är helnöjd!





En stor tjej (som också är ganska trött)...




...och en trött tjej (som också är ganska stor).
 (9,6 kilo - är inte det ganska stort, Marie?)



Slutligen har jag bara
en sak kvar att säga:

Myspace Weekend Comment


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0