2010-06-02: Tant Madeleine


Igår hade Perla "barnvakt" för första gången, jag var nämligen och klippte och slingade håret inför alla kommande skolavslutningar. Barnvakten var en erfaren sådan, nämligen Tant Madeleine. Madde är egentligen inte alls någon tant, utan en barndomskamrat till mig (och fortfarande en MYCKET god sådan), och hon fick sitt smeknamn "tant" när Sander var liten - Madde är nämligen gudmor till barnen. Nu mer tror jag också att hon är gudmor till Perla...

Madde var halvskeptisk när jag berättade att det äntligen var dags för oss att skaffa vår efterlängtade whippet-tös; hon hade nog hoppas på att vi skulle komma till sans och när det väl kom till kritan skulle ändra oss och skaffa oss någon mer robust och lurvig typ av hund. (Å andra sidan visste hon att jag drömt om whippet i ungefär tio års tid, och insåg nog att jag var mycket fast i min övertygelse om att rasen var den rätta för oss.)

Sedan Madde har lärt känna Perla har dock tongångarna ändrats vill jag lova: hon tycker att Perla är så fin, vacker, lyhörd och trevlig att det knappast finns ord nog att beskriva hennes förträfflighet. Och kärleken är sannerligen besvarad!!! Perla är minst lika förtjust i Madde som omvänt. Riktigt härligt att se! (Tyvärr glömde jag att ta kort på dem tillsammans, men det får bli en annan gång.)





Mibisan`s Miss Spring Pearl 15 veckor
- med en ny medlem i sin fan club...



Tack Tant Madeleine för att du än en gång
ställde upp och var barnvakt!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0