2010-03-30: Idag är våren (nog) här!


Idag har jag gjort två viktiga saker: den ena är att jag har ringt och begärt offerter och försäkringsvillkorl för försäkring av Perla, och från det har jag inga bilder (verkar rätt tråkigt med bilder på mig pratandes i telefon ;-) ). Det andra jag har gjort är att rensa en av mina rabatter (den som har allra mest sol, och alltså har kommit längst med växandet), och från DET har jag lite bilder. Jag tycker det är helt fantastiskt så mycket som nu händer dag från dag i naturens värld! (Och så tycker jag så klart att jag var lite duktig som rensade rabatten, så det måste jag ju passa på och visa!)





Så här fin blev rabatten när jag hade rensat den!





Och så här långt hade krokusarna kommit idag!





Snön verkar dessutom vara på väg att ge med sig...





... även om isen fortfarande ligger kvar på Kvisthamraviken.


Det var allt för idag, och nu kommer det nog att dröja några dagar tills nästa inlägg,
då jag vet med mig att jag kommer att ha fullt upp i några dagar framåt.

Ha det så härligt i vårvädret!!!


Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

Visst är det en HÄRLIG DAG även här utanför Motala:-). Ska ge mig ut jag oxå, först fixa lite i trädgården och sen vovve-promenader i den sköna solen.

Kram

Marie, Perla och dom andra vovvarna hemmavid

2010-03-30 @ 12:44:51
URL: http://mibisans.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0