2010-03-27: Mitt allra först blogginlägg...

... och VEM av mina närmaste vänner hade trott att JAG skulle starta en blogg??? Men nu är det så här, att om tre veckor idag så kommer vi att få en alldeles ny och efterlängtad familjemedlem, nämligen Mibisan´s Miss Spring Pearl (som vid dagligt tilltal kommer att kallas för Perla). Och idag så besökte vi Perla och hennes syskon, hennes mamma (Tikka), hennes "dagmamma" (Dixie) och sist men absolut inte minst hennes uppfödare Marie Sandberg. (Tack snälla Marie för en jättetrevlig dag!) Marie är en otroligt duktig och ambitiös bloggare med MASSOR av njutningsbara bilder för den som gillar djur och natur, och hon visade mig att det faktiskt är ganska så lätt att blogga! (Jag har ju liksom inte varit i gång mer än några minuter än, men jag återkommer i ämnet så småningom, och hoppas att jag håller med!) Så därför passar jag nu på att fira vår blivande lilla familjemedlem med att starta denna blogg!

Dagens besök resulterade inte helt oväntat i massor av bilder, och vad kan väl då vara lämpligare än att ta tillfället i akt och lägga ut ett gäng av dessa? Verkligen inte i klass med Maries bilder, men håll till godo! ;-)

Perla och Sander, min och min sambo Jimmys son (7 1/2 år) fann verkligen varandra!

Sander och Perla, som snabbt blev riktigt förtjusta i varandra!


Perla var först lite blyg, men det kändes somm att hon rätt snabbt bestämde sig för att hon gillade oss!

Och det blev jag (Carin) och Perla också!


Lugnt och fint från början!

Sander och Viola, som tittar väldigt beundrande på
valparna! Barnen var väldigt lugna till en början...


Och hon blev en favorit, så då blev det full fart på både Viola (3 1/2 år, min och min sambo Jimmys dotter)och Sander!

... men sedan lärde de känna Gullan!
Och då blev det riktigt härligt bollbus tillsammans
med henne! Hon blev en riktig favorit hos barnen!


... som däremot passade på att ta det lite lugnt.

Mamma Tikka passade däremot på att ta det lugnt.


Man riktigt ser hur lycklig och stolt Sander är över att ha Perla i famnen!

Man riktigt ser hur lycklig och stolt Sander är när han har Perla i famnen...


... sedan några veckor tillbaka(!). Behöver jag säga att Perla är en efterlängtad valp!?

Och så här ser det ut hemma hos oss (sedan några veckor tillbaka!).
Behöver jag säga att Perla är en mycket efterlängtad valp!?


Och där med får jag också sätta punkt för dagen (och för mitt allra första blogginlägg!), och tacka för mig!


Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

Men jisses Carin vad duktig du har varit nu i kväll som kommit igån med bloggen :-))) (Vad har jag nu lurat in dig på - haha).

Nu ska du ju klura ut hur du ska lägga ut kommentarerna också. Tror dom kommer per automatik från början, men man kan också välja inställningen (som jag själv har) att man först får kommentarer via mailen och sen väljer själv om man vill lägga ut dom (finns ju tokstollar där ute som skriver konstiga saker)!

Verklige jättekul att du startat upp en blogg. Tänk vad "duktig" jag är på att inspirera ibland, men du var ju inte så himla svår att övertyga för den delen!

Massor av kramar från Perla, syskonen, mamma Tikka, mig och dom andra busen hemmavid.

Kram Marie

2010-03-27 @ 23:18:05
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Michaela Olsson

Hej å välkomna till whippet å blogg världen!

Kommer säkert kännas ovant till en början med bloggeriet men sen blir det istället svårt att låta bli =)

Lycka till med lilla efterlängade Perla! Och ni kommer inte ångra er, once you go whippet you never go back =)

2010-03-27 @ 23:35:43
URL: http://whippetnota.blogspot.com
Postat av: Egen kommentar

Tack snälla för de gulliga kommentarerna!!! :-)

2010-03-28 @ 00:18:06
Postat av: Ann-Christine o Bengt

Hej!

Vi har ju inte träffats men det skall bli jätteroligt att få följa lilla Perlan i hennes framtida öden och äventyr. Pappa King hälsar att han är en aning avundsjuk på välkomstbädden.

2010-03-28 @ 10:07:52
URL: http://speedpartners.blogspot.com
Postat av: Eva Sandberg (Maries mamma)

Vad kul det ska bli att få följa lilla Perla framöver och lycka till med den lilla

Eva o Lars Sandberg

2010-03-28 @ 10:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0