2010-05-09: P som i Piraya.


Nu har det gått några dagar sedan jag skrev sist, och det beror på att det varit så otroligt mycket att göra. Det känns som att vi har haft besök eller aktiviteter varenda kväll, och på jobbet har det varit nationella prov i svenska, det är nationella prov i matte på ingående, jag har haft en lärarkandidat och jag har dessutom suttit med i den nationella bedömargruppen för nationella prov i svenska för första gången (vilket var oerhört spännande och givande!). Det har kort sagt varit en intensiv men väldigt rolig period, som nu börjar lugna ner sig lite. Dock är det alltid mycket att göra så här års som lärare, och när sommarlovet väl infaller känns det som om man plötsligt befinner sig i en stor tystnad. Underbart härligt, men också lite vemodigt, särskilt med tanke på de klasser som går ut och nu ska ut i vuxenlivet.

På Perlafronten har det däremot inte hänt så mycket sedan sist, förutom att hon har fått en ny stooor, härlig säng, och att hon blir busigare för vcarje dag som går. Vi funderar på att döpa om henmne till Piraya istället för Perla (praktiskt, eftersom båda börjar på P, och vi då inte ens behöver byta ut ID-brickan på halsbanden) - varför förstår ni nog när ni tittar på bilderna nedan... Nä då, skämt åsido, Perla är en riktig Pärla, och får så klart behålla sitt riktiga namn. Men håll med om att hon kan se riktigt vild ut när hon så önskar!!!




Look out for the Piraya!




Checka tänderna i underkäken!!!




Men jag kan minsann se ut som den pärla jag är också!




Kompisar...




Den här underbara buketten fick jag
av min duktiga kandidat Sara innan hon slutade.

Lycka till i fortsättningen Sara, jag är 100% övertygad om att du kommer att bli en mycket bra lärare!!!


Ja, det var allt för idag. Nu ska jag barnen och Perla passa på att bara mysa och se på en tecknad film. Stackars Jimmy är och jobbar fast det är söndag... Sån´t är livet ibland, men vi får väl försöka bulla upp med riktigt fika tills han kommer hem, så blir han nog muntrare igen!

Ha det gott i regnrusket önskar Pirayan Perla och resten av familjen!


Kommentarer
Postat av: Marie

Haha, vilken go lite Piraya ni har i Perla.... Men här hemma har jag två av dom :-)))!

Ystra systrar med sylvassa tänder... Vilken superfin ny säng hon har fått lilla Perla! Endast det bästa är gott nog åt en liten Mibisanar-flicka (skratt).

Kramis från uppfödarmatte och Whippet-ligan i Motala

2010-05-09 @ 21:48:26
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Egen kommentar:

Apropå sängen: Jo, vi tog ju fasta på det där med att behandlas som en kronprinsessa... ;-)

Kram från Carin!

2010-05-10 @ 10:58:56
URL: http://springpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0