2010-05-17: Vackert väder och fästingmedel.


Idag ska Viola, Perla och jag inte göra så många knop, utan bara passa på att njuta av det vackra vädret. Att Perla redan har börjat med det tror jag syns på bilden nedan...

Vårlökarna har nu börjat slå ut, och jag är fantastiskt nöjd med de tulpanlökar jag satte i höstas (se bilderna nedan). Jag tycker att de nästan ser ut som pioner... Kommer tyvärr inte ihåg vad de heter på rak arm, men jag tror att jag har kvar orderlistan från Odla.se, vilka de är beställda ifrån. Jag skulle behöva ta reda på namnet, för jag tror nämligen att jag måste sätta några fler till hösten... ;-)

Lite senare idag ska vi ner till apoteket och köpa Mibemax, för nu är det dags för avmaskning av Perla. Får se vad hon tycker om det? Känns som om det kanske inte kommer att vara det populäraste i världen, men ett nödvändigt ont. Tänkte också kolla in utbudet av anti-fästing-produkter, vi har ju som bekant rätt stora problem med de små krypen här i Roslagen. (Roslagens skärgård är fantastiskt på de flesta sätt, men fästingarna är sannerligen ett av undantagen!) Tips mottages tacksamt - drömmen är ju så klart att hitta något milt men effektivt, men jag gissar att det ligger en viss motsättning i det. Tyvärr brukar ju de starka medlen vara mer effektiva, men de känns inte så nyttiga varken för djur eller människor (och det är väl därför fästingarna undviker det också, för att det är just onyttigt för alla levande varelser...). Läste något om att B-vitamintillskott också kunde hjälpa till att hålla otäckingarna borta - någon som har erfarenhet?




Min "piontulpaner" - visst är de fantastiskt vackra!?




"Piontulpanerna" igen...




... och världens sötaste Perla!!!


Kommentarer
Postat av: Marie S

Vilka vackra tulpaner!!!! Men vackraste tulpanen av dom alla är nog ändå lilla Perla som ju faktiskt är döpt efter en Tulpan i kennelnamnet..... Spring Pearl.....

Kramis Marie

2010-05-17 @ 21:39:21
URL: http://mibisans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0