2010-05-19: Oj vad Perla växer...


Inser det när jag tänker på hur lite plats hon tog i sin bädd när hon kom. Nu är det snart dags att skaffa större "korg". (Fast hon har ju "prinsesskudden" i kiöket, så någon större nöd går det inte på henne.)

Idag har jag haft en riktigt stressig dag på jobbet, så stunden när jag fick sitta i trädgården, njuta av kvällssolen och av Perla som kröp upp i mitt knä var alldels ljuvlig. En liten stund av stillhet, ro och tystnad i en annars ganska stökig och stressig dag - den bästa stunden på hela dagen, och en sådan där känsla man kan spara i minnet och gå tillbaka till när det behövs.





En vacker dam spejar ut på balkongen
- en bild av rofylldhet och stillhet tycker jag.




Snart har jag växt ur korgen...




...framtassarna får ju inte ens plats!!!
(Eller är det månne gympa på gång?)




Så här mycket plats tog Perla upp i korgen när hon precis
hade kommit, det vill säga för en månad sedan.


Och just det - avmaskningen gick galant, inga problem alls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0