2010-05-22: En dag av ljuvlig försommarvärme.


Vilken dag det har varit - strålande sol och sommarvärme! Jimmy och Sander har hjälpt några av våra vänner att flytta (gissa om de var varma när de kom hem?) och jag, Viola och Perla har cyklat (Viola) och promenerat (jag och Perla) samt rensat ogräs (mest jag, men Perla hjälpte till ganska så engagerat ;-)). Tänk att naturen kan ändra sig så snabbt - jag tycker inte det var länge sedan snön låg i drivor, och nu står snart hela trädgården i blom!

I övrigt vågar jag nu säga att Perla börjar bli rumsren (det har varit på gång ett tag, men jag har av vidskeplighet inte vågat yttra orden). Självklart händer det olyckor fortfarande, men inte alls i samma omfattning som tidigare, och vissa dagar blir det inte en endaste pöl inne! Allra duktigast är Perla på morgonen: då väcker hon mig för att berätta att hon måste gå ut! På en veckas tid har det INTE SKETT EN ENDA OLYCKA under natt- och morgontimmarna. Det tycker i alla fall jag är oerhört duktigt!





Försommarkvällen sedd från vår balkong.




Ett av de tre svanparen som simmade i viken.


Ha nu en riktigt skön lördagskväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0