2010-05-24: Aprilväder (fastän det är slutet på maj månad)...


Oj vad vädret växlar från dag till dag! I förrgår var det sommarvärme, igår var det nära nog novemberkyla (och ÖSREGN mest hela dagen) och idag är det vårväder igen (fast det blåser rätt kyligt). Frukt- och prydnadsträden har fått knopp i alla fall, och de har idag börjat slå ut så smått, så jag passade på att ta några vårbilder på Perla under träden.

Perla har nu lärt sig ligg på kommande, och vänta - hon är SÅ duktig och lyhörd! Börjar nog bli tajm att börja på valpkurs, men jag vill gärna vänta tills sommarlovet har börjat; eftersom det just nu är mer än lovligt mycket att göra på jobbet (med alla kurser som ska avslutas och betyg som ska sättas). Men den som väntar på något gott... Det uttrycket stämde i alla fall in för oss när det gällde att skaffa hund - jag hade velat haft whippet i många år (typ tio!), men tidpunkten var inte den rätta - jag har velat att barnen ska bli lite större och att jag ska ha all den där tiden som jag vill lägga ner på hunden i fråga. Och så nu infann sig den rätta tiden äntligen, och väntan lönade sig verkligen: Perla är en så oerhört trygg, trevlig och social liten tjej (och oerhört vacker dessutom, tycker vi i alla fall)! Just att hon är så oerhört bra i psyket kan vi naturligtvis tacka Perlas uppfödare Marie Sandberg för till största delen, det har jag ju nämnt massor av gånger tidigare, men gör det gärna igen. :-) I stort sett varenda människa vi träffar kommenterar att Perla är så himla glad och trygg!

Nedan följer nu i alla fall (ursäkta sidospåret) lite våriga bilder från trädgården:



Perla har ställt upp sig under prydnadskörsbärsträdet.




Visst syns det att hon kan konsten att verkligen njuta av vårvädret?


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej Carin!



Det var ett tag sedan jag besökte din blogg och vad fina, goa, härliga kort jag hade att gå igenom!

Hon är jätte söt din Perla, jag såg även hennes syskon i Västerås när vi var där och tävlade WR - vilka bakelser...Det är något speciellt med whippet-valpar... som sagt det vill gärna bli fler utav dem! :)



MVH Lisa

2010-05-24 @ 18:07:46
URL: http://krokens-whippets.bloggplatsen.se/
Postat av: Olga Sandlund

Vilken liten solstråle hon är lilla Perla! Hon har ett härligt uttryck tycker jag som bara ser henne på bild men nog har hon utstrålning utöver det vanliga!



Hon verkar dessutom storligen njuta av livet. Härliga bilder från en valps tillvaro.

Varma hälsningar Olga i Motala

2010-05-24 @ 19:07:56
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Marie

Tack Carin, jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska skriva mer än att jag är såååå glad över att Ni är så nöjda, glada och förälskade i Perla! Himla duktigt att kunna "ligg" och "vänta" på kommando redan:-))). Hon har en oerhört klok och lättlärd mamma i Tikka som liksom pappa King också är en helt fantastisk individ!

Kram kram och pussa Perla från gammelmatte

2010-05-24 @ 20:30:10
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Egen kommentar

Vad roligt att du gillade bilderna Lisa! :-)

Och Olga, jag blir jätteglad att läsa att du tycker att Perla har en speciell utstrålning - det tycker ju så klart vi också, men man är nog lite partisk... ;-)

Och slutligen, Marie: Pussarna har levererats!!!

2010-05-25 @ 11:50:47
URL: http://springpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0