2010-09-03: Snart dags för valpkurs!


Om två dagar börjar vi äntligen på vår efterlängtade valpkurs (så då hoppas jag kunna berätta lite mer matnyttigt och intressant här på bloggen ;-) ). Eventuellt kommer även en bekant att gå på samma kurs, nämligen min före detta lärarkandidat Sara (som jag fick en så vacker blombukett av i våras) och hennes sex månader gamla Jack Russelvalp Sally.

Jag har inte träffat Sara sedan hon var ute och praktiserade hos mig, men då vi på jobbet har haft behov av en vikarie så kom jag på att Sara naturligtvis skulle vara den perfeta personen för det - dels känner hon redan många av eleverna sedan sin praktikperiod, dels är det en bra erfarenhet och merit för henne  (och dessutom är hon en mycket pålitlig och ansvarsfull person). Och då Sara idag dök upp på jobbet så visade det sig att även hon blivit med valp sedan vi sågs senast! Hon var dessutom, liksom jag, riktigt sugen på valpkurs, i och med att hennes lilla Sally tydligen inte är av den allra mest lättfostrade sorten (Saras egna ord ;-) ), och  Sara skulle  därför kolla upp om inte denna kurs kunde vara något även för henne och Sally.

Oavsett om Sally och Sara dyker upp på kursen eller inte så hoppas jag på att Perla i Sally kan finna (ytterligare) en lekkompis i rätt storlek och ålder - förutsatt att tycke uppstår vill säga.





Loggan för Roslagens Hundägarskola




Beware
- snart kommer vi...!
:-)

(Och även om vi kanske inte är BÄST på kursen, så är vi nog i alla fall SNABBAST!)



Kommentarer
Postat av: Olga Sandlund

Hej Carin och Perla!

Lycka till på valpkursen!

Mina hundars bästa hundkompis heter Stina och hon är en Jack Russel. Stina är utsedd till Motalas snabbaste Jack Russel och hon har ju haft möjligheter att träna med mina "rakethundar".



Varma hälsningar Olga i Motala

2010-09-04 @ 22:09:02
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Egen kommentar

Tack så mycket! :-) Lovar att rapportera om kursen snarast möjligt; det enda jag klurar över är hur sjutton jag ska lyckas få till några kort samtidigt som jag ska vara fokuserad på kursen!? ;-)

Varma hälsningar från Carin!

2010-09-04 @ 22:17:39
URL: http://springpearl.blogg.se/
Postat av: Scilla med matte Nina

Tack för hälsningen! Och jodå, nog har vi koll på eran blogg alltid!! Vi planerar att inom kort( allt beror på när matte tar sig tid att lära detta med foton på bloggen) visa upp även mig i snygga halsband... Och så ska det självklart bli en del att visa upp från kapplöpningsbanan...

Glada svansviftningar till syrran och glada mattehälsningar till matten...

2010-09-05 @ 21:15:31
URL: http://misscurlysue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0