2011-04-16: Vilken dag!


Vissa dagar flyter allt fantastiskt bra, och i stort sett varenda stund är en stund av njutning - en sådan dag har det varit idag!

Vädret har varit ljuvligt härligt, våren är sannerligen här på riktigt nu, och jag har kunnat jobba på i trädgården i kortärmat. På balkongen var det till och med lagom med shorts! Inte blev dagen sämre när min goda vän och kollega Cissi hörde av sig och undrade om det passade att hon kom över med lite hembakt fika (vilket inte var särskilt lite, skulle det visa sig!)... En stor, mjuk chokladkaka och en glutenfri tårta hade hon gjort till mig, Jimmy och kanske framförallt till barnen. Någon som blir avundsjuk på att ha en sådan vän? Jo, jag kunde just tänka mig det!

Efter mysigt fika tillsammans med Cissi på balkongen fick jag avnjuta en fantastisk vårpromenad tillsammans med min syster. Det var länge sedan vi kom iväg på promenad, i och med att vi båda har haft ganska så fullt upp de senaste veckorna. Kanske var det det som gjorde att vi njöt alldeles särskilt av denna prommis? Skulle nog tro det, med tillägg av det vackra vädret - sist vi gick var det snö och is, och nu var varenda backe och dikeskant täckt av ett blått flor av scilla och en och annan blåsippa - vilken skillnad! Våren har kommit, och en del av livet har återvänt - inte bara till naturen, utan också till många människors hjärtan och sinnen. ♥


Glutenfri tårta med Långben och Kalle och hjärt-chokladkaka

- presenter från världens bästa Cissi!

 

Söta Cissi och söta Luna.

 

Och så här glad är Perla över att det är vår!







Kommentarer
Postat av: Olga Sandlund

Så vackra vardagsskildringar du förmedlat på Springpearls blogg. Att ha förmågan se det vackra i vardagen och njuta av dagen är en gåva. Tack för påminnelserna om vardagens skönhet! Dock måste jag påpeka att bakverken som förekommer på dagens blogg och föregående inte ingår i min vardagsvärld – tänk macroner har jag knappt sett på bild tidigare än mindre smakat och choklad och tårta. Det är väl det som utgör den berömda guldkanten. Fortsätt njuta av vår/vardagen! Hälsningar Olga

2011-04-16 @ 21:11:20
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Katarina Uggla

Visst är det underbart med sådana vänner!! Har en sådan jag med, hon bakar verkligen magiska kakor, bullar och efterrätter!! Scilla hälsar syrran att DET ÄR KUL SOM TUSAN att springa efter en trasa!!!

Hon hoppas att få springa ett lopp med Perla i sommar... Luna måste vänta lite till.

Kram Nina

2011-04-16 @ 22:05:26
URL: http://misscurlysue.blogg.se/
Postat av: Camilla

Svar: Ja, Livet är underbart var en riktigt fin film, fastnade verkligen. Tror jag och Viktor ska ta och se den i kväll :) Och Upp, den måste ju nästan få pris för världens sötaste film? :)

Kram

2011-04-17 @ 19:10:49
URL: http://cjamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0