2011-04-25: Härligt påskväder


Helt otroligt, idag är det arton grader i skuggan! GISSA om vi är glada att påsklovet ligger så sent just nu!? Sist jag kan minnas att lovet var så här sent var för tjugofyra år sedan, då jag skulle fylla tio år. Anledningen till att jag minns det så bra var att jag då fyllde år på själva påsklovet, och efteråt har jag undrat om jag verkligen kom ihåg rätt - kan påsken verkligen ligga så sent att min födelsedag infaller då? Och ja, det kan den ju, för nu tjugofyra år senare gör den ju det igen! (Det kan hända att den gjort det även någon gång där emellan, men i så fall har jag antagligen jobbat då, och inte tänkt på fenomenet i fråga.)  Ljuvligt är det i alla fall med så här sent påsklov, även om väntan stundtals har kännts lång för både lärare och elever!

Denna påsk har vi hur som helst kunnat haft påskäggs- och påskpresentsletning i trädgården, till följd av det vackra vädret. Det var verkligen uppskattat av både Sander och Viola! Det händer att de får lite större presenter vid påsk, då de båda fyller år tämligen långt från våren (oktober respektive augusti), och vissa presenter passar ju bara på våren - cyklar till exempel. Och en cykel var just vad Viola fick detta år, hennes allra först anya cykel! Hon blev OERHÖRT lycklig för denna, och många cykeltimmar har det blivit under det senaste dygnet! Sander fick ett spel till sitt Nintendo Wii, och han tyckte nog inte att det var så dumt det heller...

Och flickorna då? Jo då, de firade en härlig Påskafton med varsitt litet påskägg med prinskorv i!


Påskäggen hittade!

 

Det gäller att hålla tungan rätt i mun när man provar nya cykeln...

 

Somrig balkonglåda.

 

Perla övar stanna kvar, och kommer till ro riktigt fint.

 

Luna övar mest på att spana på katter och fåglar. ;-)

 


Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

Visst har vi haft en alldeles helt underbar påskhelg! Känns faktiskt lite mysigt att vara lite solbränd på näsan och armarna:-).

Pussa Perla från gammelmatte och ge söta fina Luna en stor hälsning från Mibisanar-ligan oxå!

SNART är det klart (den här veckan) vilken helg kennelträffen blir..... Jobbar på det för fullt nu och kommer skicka ut brev med lite mer information, men så fort jag vet vilken helg det blir så skriver jag det på bloggen:-).

Ps. med lite tur kanske Du/Ni får träffa Tant Olga "live", då jag hoppas hon kan ha någon form av aktivitet för oss om det passar henne just den helgen det blir:-).

Kramis Marie

2011-04-25 @ 21:49:08
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Olga Sandlund

Påskägg med prinskorv – jo jag tackar ja! Trevlig tradition ni har med presenter till Påsk! Duktig liten Perla som ligger kvar så fint! Idag har Märta-Mai sprungit ihop med syster Sara på whippet-race. Dubbel premiär för båda – första gången de sprang med annan hund och första gången de sprang med munkorg på. Kolla deras härliga race på Mibisan´s blogg. Vårhälsningar Tantolga

2011-04-25 @ 22:21:36
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Katarina Uggla

Ja du, påskvädret har verkligen satt fart på livsandarna!! Långa, sköna promenader och fika med goda vänner utomhus. Scilla är grymt avundsjuk på att Perla och Luna fick varsitt eget påskägg, hennes matte var minsann inte lika kvicktänkt...

Kram Nina och Scilla

2011-04-26 @ 08:33:11
URL: http://misscurlysue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0