2011-04-29: Körsbärsblom på Djurgården


Igår var Viola, Sander och jag på utflykt med mormor och morfar. Vi besökte först Kaknästornet, där vi åt lunch, och sedan Aquaria på Djurgården. En riktigt härlig dag i fantastiskt vårväder - så långt våren hade kommit bara knappt sju mil bort!

Idag är det däremot dags för lite allvarligare saker, nämligen vaccination av Luna. Det kommer säkert att gå kanon, för lill-flickan är allt en modig och framåt liten tös... Självförtroende till tusen och en ständigt glad uppsyn skulle man kort fattat kunna beskriva henne med. Fantastiskt att vi har haft sådan tur då det gäller båda våra hundflickor; att de båda är sådana stabila, vänliga och positiva individer!



Viola och Sander under körsbärsblom på Djurgården.

 

I väntan på lunch i Kaknästornet - vilken utsikt!

 

Här syns hela utflyktssällskapet, utom jag...

 

... så därför tog jag ett självporträtt, så det skulle synas att även jag faktiskt var med!

 

Viola och Sander njuter av glass på Aquariums café

- även där bjöds vi på en utsikt som inte gick av för hackor!

 

Och så så klart lite hundbilder: Perla har fått ett nytt halsband,

som jag för ovanlighetens skull, bara inte kunde motstå ...;-)

 

Jag lovade Ingalill, som har gjort halsbandet, att göra lite reklam för henne:

Ingalill är sjukskriven och fördriver just nu sin tid med att tillverka dessa vackra halsband på beställning. SNABBT jobbar hon, och gör ett verkligt fint jobb. För detta tar hon 250:- kronor, vilket jag verkligen inte tycker är något att klaga på! Så om någon skulle vara intresserat av ett sådant här fint, handtillverkat läderhalsband så kan ni höra av er till mig, så förmedlar jag kontakten till Ingalill. Går även att få i annan färg om man inte, som jag, älskar rosa!


 

Luna, nu nyvaccinerad och som som vanligt sockertoppssöt!

(Jag hann nämligen inte skriva klart inlägget innan veterinärbesöket...)

 

Och sötaste Perla, med ett böjt och ett "rättuppstående" öra!

 

Sist men inte minst: Den vackraste tårta jag någonsin sett fick

jag av Cissi när jag fyllde år. Underbart smakade den, precis

som macronera bredvid (även de bakade av Cissi)!


Kommentarer
Postat av: Katarina Uggla

Tänk att Perla och Scilla är så lika!! Perla är verkligen underbart elegant med sitt nya halsband! Ska fundera på om jag ska beställa ett scillablått..? Lilla Luna har en personlighet som faktiskt lyser igenom på fotona! Och härliga utflykter med familjen är ju härligt, nu när sommaren är här så blir det mer av den varan. Ses vi vid Medevi brunn 15-17 juli??? Hoppas det!!

Kram Nina

2011-04-29 @ 16:28:10
URL: http://misscurlysue.blogg.se/
Postat av: Marie Sandberg

Underbara bilder från Eran utflykt:-)

Jag är ju lite typ nyfiken på "hur många" halsband som Perla nu äger?????? Superfint det du beställt:-). Men - kan du inte utlysa en tävling där vi alla får "gissa" på antalet halsband underbara Mibisan's Miss Spring Pearl fått av sin goa matte sen hon flyttade hem till er?

Priset kan vara typ - ja - bara en kommentar på Facebook eller ett inlägg här på bloggen!

För onekligen är jag MYCKET nyfiken på hur många halsband fina Perla fått sen hon flyttade hem till sin nya härliga familj hos Dig! Kan föga tro att något hunnit bli utslitet.....

Kramar Marie och Mibisanar-ligan

2011-04-29 @ 23:13:33
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Carin

Nina: Våra plner är DEFINITIVT att komma på Mibisanar-träffen, och det ska bli SÅ trevligt att äntligen få träffas då!!! :-D Och ett Scillablått halsband SKULLE onekligen klä den vackra systern, hälsar Perla...



Marie: VILKEN BRA IDÉ! Tävling kommer det att bli framöver, ska bara klura lite på pris... ;-)



Kram till er båda med alla voffar från Carin och flickorna!

2011-04-29 @ 23:31:33
URL: http://springpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0