2011-04-14: Vardag...


Idag har alla mina svenska B-elever skrivit nationellt prov, och jag kan stolt meddela att hela 95% dök upp och kämpade på med provet. I snitt räknar jag med att uppsatserna är ungefär tio A4-sidor, så för den som gillar matte är det bara att räkna ut ungefär hur många sidor  av läsning och bedömning jag har framför mig... Kan säga att denna tid på året definitivt är den mest intensiva som svensklärare, och att man brukar känna sig ganska så mör (men nöjd!) när sommarlovet kommer.

Sander är äntligen frisk, och kunde idag gå till skolan igen för första dagen sedan sjukhusvistelsen. Oerhört skönt både för honom och för oss andra - saker får återgå till sitt naturliga tillstånd, och det mår ju man ju oftast bäst av. Han tyckte att han hade missat massor av roliga saker då han var sjuk, och det är ju tråkigt men också lite härligt, då skolan för honom (än så länge) är något mycket glädjefyllt och lockande.

I övrigt har inte så mycket hänt här hemma, vilket egentlligen är en lyx som man sällan ar vett att uppskatta: När vardagen bara rullar på är det oftast ett tecken på att inga större missöden, olyckor eller andra otrevligheter har inträffat på ett tag, och det är i sanningens namn verkligen värt att njuta av...


En vardaglig bild på Viola som inte fikar fullt lika vardagliga makroner.

 

Vardagssovställning för Luna...

 

... gånger två.

 

En lite mer lyxig bild på vackra Perla...

 

... och slutligen ett foto på barnen från en

superlyxigt härlig dag på Naturhistoriska Riksmuséet!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Katarina Uggla

Vilka underbara vardagsbilder!! Du har helt rätt i att man sällan har vett nog att fullt ut uppskatta den lugna vardagen... Söta Luna och vackra Perla( och även räserråttan Scilla) kan definitift konsten att njuta av var dag! Märker att du förmodligen har fullt upp med att gå igenom alla prov så du blir väl inte alltför besviken om jag nu meddelar att jag inte kan låna bil på söndag= ingen hundutställning i Västerås för min del... Vi får ses i sommar och ja, den som väntar på något gott får alltid vänta på tok för länge!

Kramar från Nina och Scilla (som ska få rejsa ordentligt imorgon...)

2011-04-15 @ 18:05:27
URL: http://misscurlysue.blogg.se/
Postat av: Marie Sandberg

HÄRLIGA bilder på Luna-tösen - och självklart på mer aristokratiska drottingen av något äldre natur Perla:-)

Kramis Marie

2011-04-15 @ 19:55:25
URL: http://mibisans.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0