2011-07-13: Kryssning, skärgård och magsjuka


I fredags åkte jag och en av mina allra bästa vänner (Madeleine, eller Tant Madeleine som hon är för barnen) på kortkryssning till Åland, för att njuta av båtens fina buffé. Och njöt det gjorde vi då, men surt kom det efter: vi blev båda två magsjuka två och ett halvt dygn senare...

Nu är vi i alla fall påbättringsvägen (så skönt!), och jag passsar på att blogga lite medan jag ligger i sängen och vilar upp mig. Så mycket text blir det dock inte idag, utan mest foton från de två och ett halvt dygnen mellan buffén och magsjukan, vilka tillbringades på morfar och mormors land med barnen.



Flickorna badar, liksom foppa-toffeln!



Och badandet fortsatte...




... och fortsatte...




...och fortsatte!
(För alla utom mig, som tyvärr är en riktig badkruka!)




Perla har lärt sig att hoppa i och ur båten själv,
vilket hon prövade om och om igen. Jag tror hon var riktigt stolt!




En tjusig Perla




x 2




och en busig Luna!




Vi kör väl en repris!?
En tjusig Madde




och en busig Carin!




Och sist, men inte minst, utan snarare jättestort:
Violas konstverk som hon i hemlighet och tysthet jobbade
länge, länge med i förrgår kväll!
Mamma (jag alltså) anar konstnärstalanger i familjen...



Kommentarer
Postat av: Alexandra

Inte kul att vara magsjuk! Krya på dig!



Kram

Alexandra

2011-07-14 @ 20:05:27
URL: http://alexandradanneil.blogg.se/
Postat av: Olga Sandlund

Vilka badprinsessor och prinsar du omger dig av. Sluta aldrig busa för då åldras man inte så fort. Jag njuter varje dag av busiga hundar. Märta-Mai är busig och lite olydig och det gillar jag mera än jag trodde att jag skulle göra. Fram för mera bus! Krya på dig från magplågan. Varma hälsningar Tantolga

2011-07-14 @ 21:40:19
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Katarina Uggla

Hoppas du mår bättre nu! jag har haft jätteproblem med min dator så nu har jag en del å läsa på alla bloggar... Synd att det inte blev något med träffen, hoppas att vi kanske kan sammanstråla vid annat tillfälle istället! Så vackert ni har det med allt vatten omkring er!! Och två vackra hundar gör ju det hela ännu bättre! Scilla beundrar syrrans mod i badet och båten!

Många kramar från Nina och svansvift från Scilla

2011-07-18 @ 16:27:49
URL: http://misscurlysue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0