2011-06-21: Ett gott samvete är bästa huvudkudden...


... och uppenbarligen också en god grund för lugn i huset. Barnen och jag har med lite hjälp från flickorna ;-) gått igenom alla barnens kläder för att se vad som är lagom, vad som är ärvt och har blivit lagom, och vad som är för litet och ska a.) skänkas bort eller b.) slängas om det är för slitet eller trasigt. Lååång tid tog det (eftersom jag har undvikit uppgigten en längre tid, hrmm), och trötta var vi, men OJ så nöjda nu, när allt är klart! Nedan följer bilder på den frid som nu råder...

Viola i ärvd tomtedräkt, Sander i fortfarande lagoma shorts - HELSAMS!

 

Helsamsiga och lite småmalliga (ser det ut som i alla fall!) hundflickor.

 

Joo, visst är flickorna lika som (blå-)bär! Nämnde jag att de är väldigt sams?

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Olga Sandlund

Sams – vilket vacker ord! Allihopa utstrålar verkligen att harmoni råder mellan barnen och mellan hundarna. Tänk om alla i hela världen vore sams! Blåögd är jag men realist också så jag vet att det inte är farligt att bli osams kanske rent av nyttigt men bara man blir sams igen. Sams på er! Hälsningar Tantolga

2011-06-23 @ 00:06:24
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Marie Sandberg

Vilka underbara bilder på Perla och Luna tillsammans. Jag "lånar" en av dom till min blogg:-). Härliga Viola och Sander som alltid gör sig så bra på bild oxå!

Många styrkekramar till Er allihopa!

Hör av Dig om Du vill prata bort en liten stund Carin. Kramar Marie

2011-06-23 @ 18:02:45
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Ulla-Carin

Hej Carin!

Vad roligt att det går bra med hundarna och att de trivs tillsammans. Jag hoppas att Alice får träffa dem i sommar! Jag önskar er en riktigt skön midsommar! Kram

2011-06-23 @ 19:20:50
Postat av: Katarina Uggla

Härligt att se alla samsiga människor och djur!! Här hemma brukar syskonkärleken flöda så att det riktigt dallrar i fönsterrutorna. Fast ibland är det precis så fint som på dina foton! Scilla är sams med alla utom den lilla rävröda hunden från Spanien - en ilsken liten krabat som försökt hugga Scilla två gånger- och kråkorna.... de jämrans kråkorna.... Nu börjar det vara nedräkning tills att vi träffas!! Och jag känner mig helt säker på att vi kommer att vara sams;)))

Kram Nina och svansvift från Scilla

2011-06-23 @ 23:19:54
URL: http://misscurlysue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0