2011-06-30: Helt sjukt!!!


Igår kväll var jag och min syster ute på en kvällspromenad, och då vi kom tillbaks till Kvisthamra (där vi båda bor) fick vi bevittna en helt sjuk sak, en sådan som man har hört skrönor om, men inte tror händer på riktigt:

I ett kvarter vi båda känner till väl, där våra barn ofta brukar vara på besök i ett av husen och dessutom leka på lekplatsen, kommer en lös Schäfer springande emot oss - tror vi. Så visar sig faktiskt inte vara fallet, utan Schäfern genar helt enkelt över lekplatsen, för att hinna med den bil som hans husse kör - HUSSE ÄR UTE OCH RASTAR HUNDEN MED BILEN!!! Jag har hört talas om sådana här historier, men inte trott att de kan vara på riktigt, men nu vet jag till min förfäran "bättre".

Huset där husse och Schäfern bor har varit till salu, och de båda är nu nyinflyttade - vilket sätt att inviga sin bekantskap med grannarna! Snacka om att utsätta så väl sin hund som allmännheten för fara! Hur långt den stackars hunden fått springa efter bilen vet jag inte, men egentligen är det oväsentligt, för det är ett HELT oacceptabelt och oförlåtligt beteende oavsett detta i mina ögon. Stackars hund, och stackars småbarn som leker på lekplatsen, stackars dem som bor på gatan, stackars medtrafikanter, och stackars... Ja, listan kan göras hur lång som helst! Men någon som det INTE är synd om är, ursäkta uttrycket, men jag tycker att det är befogat i detta fall, är hundens Idiot-husse! Idag blir det i alla fall ett samtal till polisen från min sida, sedan så hoppas jag att de gör en påhälsning hos husse och berättar att detta beteende är att betrakta som grov oaktsamhet på många olika sätt.

Vi har det annars i alla fall gott här hemma i sommarvärmen, vilket bilderna nog bevisar! :-)


Glada miner i poolen...

 

... blandas med vattenkonster!

 

Flickorna roar sig på annat sätt:

- Hmm, undrar hur ett och halvt-årig whippettik smakar...?

 

- Så där, faktiskt... Tror jag tar mig en teckning att knapra på istället!

 

- Hörru du, din lilla skitunge, man äter faktiskt inte på vem som helst!

 

- Du glömmer väl inte vem som fortfarande är Queen of the house???

♥  ♥  ♥

 

 

Avslutningsvis:

Ett STORT kryss över detta!

 



Kommentarer
Postat av: sazz

SV: Tack Carin :). Saknar dig <3

2011-06-30 @ 17:08:44
URL: http://sazziies.blogg.se/
Postat av: Olga Sandlund

Vilka härliga somriga badbilder på Sander och Viola och roligt gnabb mellan hundflickorna. Som du trodde jag bara det var en skröna – folk som rastar hunden med bilen. Bra att du anmälde tilltaget. Vill man inte gå med sin hund så borde man inte ha hund är min åsikt. Hundar behöver kontakt och närhet av sin människa i alla lägen. Det har den haft som behov sedan den dagen människan började leva nära hundar. Varma hälsningar från Tantolga

2011-06-30 @ 20:43:58
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Marie Sandberg

Vilka gullungar:-)

Både två- som fyrbenta:-)



kramar Marie

2011-06-30 @ 21:52:15
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Katarina Uggla

Arma schäfer!! Hoppas polisen tar det på allvar, jag ringde för några år sedan för att rapportera att en av mina grannar släppte ut sina två amstaffar utan tillsyn, lösa, flera gånger per dag. Vi (även hundägarna) bodde i ett hyreshus och hundarna trängde sig in i andra trappuppgångar, "ställde" min dotter mot väggen, jagade barn med morr och skall. Sedan brukade de springa ner på byn. Polisen gjorde inte ett smack trots att vi var många som ringde. Hoppas ni får stopp på den tokiga hussen innan något händer. I vårat fall slutade det hela med att hundägaren blev så upprörd över polisanmälningarna så att han flyttade till annan ort. Fina flickor du har, det märks att de trivs tillsammans. Och det ser inte så tokigt ut med en pool heller....

Kram Nina

2011-07-01 @ 08:05:32
URL: http://misscurlysue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0