2011-03-23: Välkommen Luna!


Idag så har då lilla Luna äntligen flyttat hem till oss, direkt efter godkänd veterinärbesiktning, vaccination och chippning. Hon har varit OERHÖRT cool och inte pipit eller gnällt en endaste gång än så länge! I bilen satt hon och mös i mitt knä, och somnade sedan gott. Väl hemma fick Perla bekanta sig med henne, och jag kan säga att P erla var minst sagt konfunderad. "VAD är detta, och hur ska man bemöta den?" verkade hon tänka, och det tog ett tag tills hon ens vågade sig på att nosa på nykomligen. Det gick dock bättre och bättre, även om jag fortfarande i skrivande stund inte tror att Perla riktigt fattat vad Luna egentligen är för en underlig figy... ;-)

Luna tog dock det hela med stor ro, och lade sig ganska snart för att somna. Och just detta är i skrivande stund mitt enda bekymmer; Luna är nämligen därmed inte alls intresserad av att äta (vilket jag gärna skulle se att hon gjorde) utan bara av att sova. Egentligen är det ju inte alls konstigt med alla färska intryck, och det är ju fantastiskt att hon uppenbarligen känner sig så trygg och avkopplad i sin nya miljö. Just nu ligger flickorna på varsinn sida om mig i soffan och sussar ljuvligt gott!


Sist men inte minst kommer också några bilder på Lunas ankomst här hemma:


Hej! Vem och VAD är du?

 

Bäst att följa efter lite bakom för säkerhets skull...

 

... fast kanske hon ändå inte är så farlig? Eller...?

 

Det var ett evigt rantande på den där tanten

-lika bra att lägga sig till rätta, så att man kan få lite lugn och ro!

 

Det var allt för denna första dag med Luna i familjen!

Återkommer så snart jag hinner med mer info och bilder...

♥ ♥ ♥

 

 


Kommentarer
Postat av: Cissi

Nämen lilla rara söta då :)

2011-03-23 @ 22:23:26
Postat av: Marie Sandberg

Jisses vad GULLIGT:-))). Fick tårar i ögonen när jag ser bilderna på Perla's första möte med söta Luna!

Bekymra dig inte så mycket över ointresset av maten i kväll. Det är ganska naturligt för lilla Luna har nog tusen tankar i huvudet just nu:-).

Så skönt att hon är så trygg lilla tjejen! Lena har gjort ett strålande jobb med valparna. En trygg valp som kan koppla av i nya hemmet är det säkraste tecknet på en sund valp med en sund uppfödare:-)

ME LIKE!

Krama Perla från gammelmatte och i morgon blir det nog annat ljud i skällan, för då tror jag på första bus-tagen töserna emellan:-))

Kramar Marie och Whippetligan

2011-03-23 @ 22:24:11
URL: http://mibisans.se
Postat av: Egen kommentar

Cissi: Ja, visst är de fina...



Marie: Ja, det känns verkligen underbart att Luna är så trygg och avkopplad - precis som Perla också var när hon flyttade hit för ganska precis ett år sedan (minus typ tre veckor). Lovar att rapportera vidare om busatag och annat som uppkommer de närmaste dagarna!



Många kramar till er båda!

2011-03-23 @ 22:28:48
URL: http://springpearl.blogg.se/
Postat av: Olga Sandlund

Perla, så vänligt inställd hon verkar men såååå nyfiken och undrande! Den lilla Luna verkar cool så det förslår. Tjusigt med två så lika hundar. En på varje sida i soffan – kan det bli bättre och högre mysfaktor än så? undrar Tantolga. Lycka till med whippetägandet x2!!

2011-03-23 @ 22:30:33
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Egen kommentar

Nej Olga, jag har svårt att tänka mig att få det mysigare än så - det skulle vara om Jimmy och barnen också kröp upp här då, men det är klart, det skulle kanske trots allt bli lite väl trångt... ;-)



Tusen tack för lyckönskningarna!!! :-)

2011-03-23 @ 22:33:41
URL: http://springpearl.blogg.se/
Postat av: Katarina Uggla

ÅÅÅÅÅHHHH!!!! Jösses så söt! Nu längtar jag ÄNNU mer efter att vi får en liten till! Perla vänjer sig nog ganska snabbt, jag tror som Marie att idag blir det busigt värre!! Dom är verkligen fina ihop, vackrare färg på en hund får man leta efter!! Ser fram emot lite busbilder här på bloggen snart!

2011-03-24 @ 11:05:02
URL: http://misscurlysue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0