2011-05- 22: Sakta och i cirklar


Ett steg i taget, en fot framför den andra, som en så klok bloggläserska och whippetägarinna uttryckte det; så är mina dagar just nu. Men jag går i alla fall, jag har inte lagt mig platt och givit upp. (Om man ska se det positivt, och det brukar jag nog i vanliga fall vara rätt så duktig på, men nu har det varit svårt en period.)

Roligt var det i alla fall senast jag och Perla var på kurs, för OJ så bra det gick! Vi tränar nu på nya platser varje vecka, och denna gång var det träning på Stora torget mitt inne i centrala Norrtälje = det var en hel del störningar i form av människor och andra hundar. Vi tränade bland annat stanna (vilket inte gick så jättebra, men jag kände ändå att poletten började trilla ner hos så väl mig som Perla) och även sakta, som är vårt kommando för att gå nära intill; kopplad eller lös. Och si det, det var andra bullar det - JÄDRAR så bra det gick, och trots att ett litet barn (som är det bästa Perla vet) gick förbi på tjugo centimeters avstånd så hoppade eller slickade Perla inte, utan frågade istället mig om lov. Shit vad stolt jag var då, vill jag lova! Inte nog med att man har världens gladaste, snällaste och vänligaste hund, nu börjar hon dessutom beté sig som det anstår den galanta dam hon är...

Annars kan jag också berätta att våren är nästan smärtsamt vacker här i Norrtälje just nu. Kan nästan vara lite jobbigt att se för tillfället, men samtidigt försöker jag låta det påminna mig om att allt går i cirklar, allt börjar om. Och så ska det väl även bli med lyckan, hoppas jag. Även om livet just nu känns tungt så hoppas och tror jag på att lyckan så småningom ska komma tillbaks. (Måtte det bli snart!) ;-)




Trädgården - på gränsen till smärtsamt vacker just nu...

 

Vattenskotten på äppelträdet fick pryda inomhus istället för i trädets krona.

 

Finns det några blommor som är vackrare än äppelblom?

Det skulle i så fall möjligen vara pioner i mitt tycke...

 

 


Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

Din rubrik idag är så slående klok och tänkvärd Carin; "Sakta och i cirklar" säger precis vad som händer just nu, och det är så Du ska försöka gå vidare framåt från här och nu. Helt enkelt sakta och i cirklar. Betänk att man alltid kommer ut starkare i "andra änden" även om det kan ta tid, och låt det få ta tid. Det får ta all den tid som behövs för att Du/Ni ska finna en trygghet i livet igen. Oavsett hur det hela kommer sluta, så kommer Ni alla att få en visdom extra. Just nu kanske den visdomen känns långt borta....... Men - den kommer! Varma kramar och ring närhelst du vill. Jag är en bra lyssnare och tror jag kan bidra med några trösterika ord. Jag har ju själv varit där - inte bara en gång, utan ett par...

KRAMAR Marie och Whippet-ligan

2011-05-22 @ 21:08:35
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Katarina Uggla

Jag håller verkligen med dig om att äppelblom är underbart vackra!! Just de färgerna drömmer jag om att ha i köket-vårgrönt, rosa och vitt. Med några få inslag av grålila... Tänk att få äta frukost där!! Men precis som du så är jag oxå svag för pioner! Och för att piffa upp ditt liv något litet så lovar jag att lägga ut en fantastisk pionbild på min blogg nästa inlägg. Har en ansenlig mängd foton på dessa underbara blomster. Fortsätt nu med ett steg i taget, tala varje morgon och kväll om för dig själv att du är en fantastisk människa så att du startar och slutar dagen med ett leende...

Många kramar från Nina och pussar från Scilla

2011-05-22 @ 22:41:33
URL: http://misscurlysue.blogg.se/
Postat av: Olga Sandlund

Äppelblom! Så vackert! Vilken sanslöst vacker blommande trädgård! Där borde lyckan alltid bo under äppelträden men idyllen är inte alltid vad den synes vara. Livet har sina polariteter ibland vackert – ibland fult, ibland generöst – ibland snålt, ibland lyckligt – ibland………osv. Fina whippet-flickor är bra att ha nära sig när livet är tungt så tungt att det inte är enbart härligt med en blommande trädgård. Kram på dig och hoppas att det snart händer något som får ditt hjärta att blomma och sjunga. Tantolga

2011-05-23 @ 22:39:29
URL: http://tantolga.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0