2010-04-02: Odjur i trädgården


Idag har vi haft en riktigt härlig Långfredag, och vi har gjort tvärtemot vad man ska, nämligen JOBBAT. Jimmy med att måla köksluckor och med att beskära äppelträd, och jag med att vårstäda rabatter. Hade gärna visat bild på resultatet av vår möda, men tyvärr hann jag inte ta några kort innan det var dags att åka till barnens farmor och äta ett helt ljuvligt gott påskbord - Monica, som farmor heter, är verkligen jätteduktig på att laga mat! Men nu går jag egentligen händelserna i förväg, för det jag egentligen ville berätta om är att vi har haft odjur i vår trädgård! Viola kallar rådjur för odjur, vilket låter ganska roligt, men nu börjar jag misstänka att det egentligen är Viola som använder djurens rätta namn: odjuren har nämligen betat av alla mina för hösten nysatta tulpanlökar!!! Det ser ut som någon har gått med sax och klippt av varje tulpan med ett rakt snitt en centimeter ovanför jorden. BLÄ, säger jag bara! Tur att Perla flyttar hit snart, så kanske hon kan skrämma bort dem med sin doft. Och apropå Perla: så här fin uppställningsbild har Perlas uppfödare Marie Sandberg tagit av henne idag...




Mibisan`s Miss Spring Pearl 6 veckor och 2 dagar gammal.



...och denna mycket snygga bild på en ännu snyggare tjej får också avsluta dagens inlägg.

Ha nu en riktigt skön långfredagskväll!!!



Kommentarer
Postat av: Anncie och Tobbe

Hej på er!!

Måste bara få säga att hon ser jätte fin ut!

Vi har också en blå tik Blåkulla.

Lycka till med er lilla nykomling!

Kramar Steelsuccess (Anncie o Tobbe)

2010-04-02 @ 23:00:38
URL: http://steelsuccess.se
Postat av: Egen kommentar

Tack snälla! Jag har faktiskt varit inne på er hemsida och kikat, och lade speciellt märke till Blåkulla, som verkligen är kanonfin! :-)



Tänkte också på ett halsband som hon hade som jag tyckte var så himla fint, ett i svart läder med broderi. Helsnyggt, skulle gärna ha något liknande när Perla blivit stor!



Varma hälsningar från Carin!

2010-04-03 @ 00:24:59
URL: http://springpearl.blogg.se/
Postat av: Marie Sandberg

Om ni vill ha ett koppel kombinerat med halsband "i ett" som riktigt "snygg-utstyrsel" så ska ni besöka följande hemsida (kennel Burnt Sienna).

http://www.burntsienna.net/

Ni går in på sidan "Koppel & täcken" och där finns en uppsjö med snygga propra halsband/koppel kombinerade i ett....... Har själv ett sånt till varje en av mina vovvar, men använder dom bara till fint, för rent promenadmässigt tycker jag själva kopplen är "lite för korta"!

Men som snyggt är det helt suveränt snygga prylar:-)

Kramis Marie

Perla hälsar så gott till blivande familjen!

Sista nattbuset och nattrastning utomhus precis avklarad, dvs ingen rast ingen ro för "matten", men jag gör det SÅÅ GÄRNA för mina goa valpar:-)))))))

Kramis Marie

2010-04-03 @ 01:09:40
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Egen kommentar

Tack för tipset Marie! Kollade precis länken - vilket utbud!!! :-)



Ge Perla massor av påskpussar från oss, och självklart skickar vi många påskkramar till dig och alla andra whippar också!

2010-04-03 @ 14:23:19
URL: http://springpearl.blogg.se/
Postat av: Monica

Jag hoppas eran Perla kommer skrämma bort rådjuren!Tyvärr burkar hundarna älska att gräva upp diverse lökar och blommor, men förhoppningsvis är inte Perla sådan. Hälsningar Monica (Dobby´s matte snart)

2010-04-05 @ 07:54:04
Postat av: Egen kommentar

Hej Monica! Hmm, då kanske det går på ett ut då? Men i så fall, mycket hellre en Perla i trädgården än "odjur"! ;-)



Vad roligt att lilla Dobby ska flytta hem till er, han är verkligen kanonfin! :-)



Varma hälsningar från Carin!

2010-04-05 @ 20:04:47
URL: http://springpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0