2010-04-17: Välkommen Perla!


Idag har dagen D äntligen infaliit - Perla har flyttat in! Dagens inlägg blir därför ganska kort; jag vill nämligen mycket hellre titta på Perla än på dataskärmen! Kortfattat vill jag dock skriva att allt än så länge har gått mycket bra, och Perla har själv valt sin plats i köket, där hon just nu ligger i sin korg och sover, alldeles själv - är det inte helt otroligt!? När vi ska gå och lägga oss kommer vi dock att flytta in henne i korgen som vi har i sovrummet, så hon inte vaknar mitt i natten och känner sig ensam utan att vi märker det...

Nedan följer några bilder på Perla precis innan vi lämnar Maries hus, och då hon är nyinstallerad hemma hos oss!



Viola blir överfallen av kärvänliga valpar!




Sander njuter av att krama Perla.




Viola och Perla kramas i köket när vi kommit hem till Norrtälje.




Perla bäddar i sin nya säng (en av dem).




Och lägger sig ner och sover. Helt otroligt!


Som ni ser har Perla skött sig helt otroligt fint; snacka om att vara cool! Och i och med det vill jag också gärna passa på att tacka Marie (Perlas uppfödare) för all tid och kärlek som du lägger ner på dina valpar - oj vad det syns att det ger ett fantastiskt resultat...


Kommentarer
Postat av: Marie

Så UNDERBART HÄRLIGT att se hur Perla REDAN första kvällen "installerat" sig i sitt nya hem hos Er:-)))

Blev jag tårögd när hon flyttade hemifrån tidigare idag, så är det ingenting emot just nu, när jag ser hur gott hon alla redan funnit sig tillrätta!

Tusen tack för Era fina ord till mig som uppfödare utav lilla hjärtat Perla! Det värmer gott, och någonstans känner jag att jag gör dom "rätta sakerna" med alla mina valpar innan dom lämnar mig och sin mamma!

Krama och pussa lilla Perla så gott från uppfödarmatte och mamma Tikka, så hörs vi snart igen. Så roligt och kul att kunna följa bloggen här framöver.....

KRAM MARIE

2010-04-17 @ 23:25:48
URL: http://mibisans.se
Postat av: katarina Nilsson

Lycka till med lilla Perla.

Har själv 2 Mibisanare hemma plus 3 till. Hoppas vi ses på någon bana framöver

2010-04-18 @ 12:00:43
Postat av: Egen kommentar

Marie: Lovar att pussa och krama Perla från dig, men jag är lite orolig att hon inte märker någon större skillnad i o m alla pussar och kramar hon redan får... ;-)



Katarina: Vad roligt att höra!!! :-)

2010-04-18 @ 14:31:29
URL: http://springpearl.blogg.se/
Postat av: Ulla-Carin

Grattis till lilla Perla! Hon ser verkligen jättetrevlig ut och hon får det säkert jättebra hos er. Jag känner igen det där med många sovplatser!! Här hemma har Alice minst tre.

Jag hoppas att jag får träffa henne när jag hälsar på Cissi.

Många hälsningar

Ulla-Carin

2010-04-18 @ 14:31:33
Postat av: Anncie (Steelsuccess kennel)

Hej Hej!! Vi vill lyck önska er med er lilla blåa Perla! Hoppas vi syns någon gång på banorna framöver.Ha det gott och pussa lilla blå från oss i Tystberga.

/Anncie och co.

2010-04-18 @ 20:58:45
URL: http://steelsuccess.se
Postat av: Egen kommentar

Ulla-Carin: Du får jättegärna träffa Perla när du hälsar på Cissi, det ser jag fram emot!



Anncie: Tusen tack, lovar att ge Perla några extrapussar!!! :-)

2010-04-20 @ 19:51:12
URL: http://springpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0