2010-04-20: Hybris?


Oj vad allt går bra med Perla! Kanske är det hybris att säga så, men faktum är att det än så länge verkligen är så! Hon är go´och glad hela tiden, samtidigt som hon är väldigt cool och trygg. Det finns dock en sak som hon STARKT ogillar, har vi märkt idag, och det är att åka bil. Jag tänkte mig att vi skulle ta en liten övningstur idag (fast valparna har ju åkt en del bil med Marie innan flytten hit till Norrtälje), och det gjorde vi också. Det var en tur med ett kort stopp på sammanlagt c:a sju minuters åktid, och det var om man frågar Perla sju minuter av ren pina, vilket hon tydligt talade om... Jag tyckte väldigt synd om henne, men åka bil måste vi ju då och då, så jag hoppas att hon vänjer sig med tiden.

I övrigt har vi bara haft trevligt hela dagen! Tänkte mig också på att göra en liten utvärdering av "valp-paddarna" som jag skrev om tidigare, och den blir synnerligen kortfattad: paddarna funkar INTE! Kanske beror det på att Perla redan är så duktig och gärna kissar ute, vad vet jag, men de gånger det händer inne så händer det tre gånger av fyra på golvet och inte på paddarna. Däremot ligger Perla gärna på dem (som en av bilderna visar), och jag tror att hon betraktar paddarna mer som filtar än som toaletter. ;-) Och det är ju så klart i grunden väldigt positivt!




Perla ligger fint på sin filt/toalett... ;-)




... och så här lång kan Perla bli när hon inte orkar gå ur korgen...




... och så här arg kan hon bli på sin baktass
(som viftar henne i ansiktet när hon ska klia sig på örat - konstig manick)!
Hon kan också bli riktigt förbaskad när hon bäddar och filten inte gör som hon vill!


Perla hälsar så gott till alla, särskilt till mamma Tikka,
till alla kullsyskon och så klart till Marie!



Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

Hej Perla och hela familjen!

Då var det nog kanske Perla som varit den som "levt lite rövare" i bilen när jag varit ute och åkt. Inte varje gång, men emellanåt är det någon som har skriat ganska rejält! Men jag har ju inte "ögon i nacken" så jag har haft svårt att bedömma vem utav dom det varit. Men det kommer lösa sig, fortsätt ta med henne på bilturer. Ju oftare desto bättre! Trodde nog inte heller på dom där paddarna, men kommer dom till nytta som "liggunderlag" så gör dom ju någon nytta (skratt).

Ha det nu så gott, supersöta bilder på Perla och jag ser att hon stormtrivs hos Er - vilket gjädjer mig enormt mycket!

Kramis Marie, mamma Tikka och dom andra voffarna hemmavid

2010-04-20 @ 20:07:55
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Egen kommentar

Tack snälla för att du berättar att du ser att hon trivs, det är också vår starka känsla att det är så - hon verkar verkligen väldigt glad och lycklig! Du ska se vilka underbara busraider hon kan ta med sina leksaker - hon är så himla söt!!!

2010-04-20 @ 20:20:02
URL: http://springpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0