2010-08-22: Besök hos Cissi, Ulla-Carin och Alice!


Idag har jag och Perla varit och hälsat på Cissi, hennes mamma Ulla-Carin, och Ulla-Carins jaktlabrador Alice. Alice och Perla fann varandra totalt! Perla har än så länge passat bra ihop med de allra flesta hundar som hon presenterats för (vilka naturligtvis är hundar som är "utvalda" som stabila och pålitliga individer), men kontakten mellan Alice och Perla var verkligen något alldeles extra! Det var som att de riktigt njöt av att vara tillsammans, som om de liksom var av samma sort. Det var verkligen underbart att se! Tyvärr bor Ulla-Carin och Alice ända borta i Borlänge, så mötena mellan Perla och Alice kommer nog tyvärr inta att kunna bli alldeles för täta... Jag och Perla blev dock inbjudna att följa med Cissi till hennes mamma i Borlänge, så det ser vi fram emot!





Perla sex månader och Alice fyra år leker i vattnet...




... och blir så här goda vänner!




Tjusiga Alice...




... och så klart lika tjusiga Ulla-Carin och Cissi!
(Lägg också gärna märke till den - kanske lite mindre tjusiga,
men ganska roliga - ugglan till höger i bild...)


Tur att det är helg så att man hinner
med lite trevligheter igen!!! ;-)


Kommentarer
Postat av: Cissi

Det syns verkligen hur kul dom har tillsammans! Ska se om jag får ut några av mina kort på facebook!

Tack för idag! KRAM!

2010-08-22 @ 20:17:13
Postat av: Olga Sandlund

Hallå där! Så kul dom verkar ha de båda hundflickorna. Jag har en undran om det är så att Ulla-Karin har bott i Motala och utbildat sig på Hälsouniversitetet i Linköping en gång i tiden.



Jag tycker jag känner igen henne nämligen. Kan vara en dubbelgångare också.

Ha det gott! Tantolga

2010-08-28 @ 19:01:20
URL: http://tantolga.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0