2010-12-10: Fredagskväll med slapp i soffan


Å så skönt jag har det just nu: Jag sitter här i soffan och äter så kallad mamma-mat (läs Scillas blogg- som det finns länk till här på sidan - om du inte förstår vad jag menar!), det vill säga chokladbitar från en alldels nyöppnad Paradisask. Framför mig har jag teveapparaten, som snart kommer att visa vinnaren av Idol 2010 (troligen Jay, även om jag rent patriotiskt vill jag säga Minnah), och en brasa som är i full gång i kaminen - kan man ha det mycket bättre? Ja, det skulle i så fall vara med lite mer sällskap i så fall; Jimmy är inte hemma, och barnen och Perla har gått och lagt sig. I vanliga fall brukar Perla göra mig sällskap här i soffan tolls jag behagar gå till sängs, men idag var hon tydligen, precis som vi människor, så där riktigt fredagstrött, så att det helt enkelt var bäst att lägga  sitt söta huvud på kudden och slumra in direkt.

Veckan som har varit har varit intensiv men rolig. Unghundskursen i tisdags gick kanon, och det känns verkligen att vi kommer framåt hela tiden (med periodvisa bakslag naturligtvis!). Det här med kurs är helt klart både min och Perlas grej - jag tror attt hon vet när det är dags, för aldrig är hon väl så uppspelt som precis innan vi ska ge oss iväg till de andra unghundarna... Hur hon gör för att veta detta har jag dock ingen aning om, men antagligen beter jag mig väl omedvetet på ett visst sätt och så kodar hon helt enkelt av mig, eller nå´t i den stilen. Vet gör hon i alla fall, det är det ingen tvekan om!

Slutligen ska jag passa på att rekommendera en enligt mig en helt fantastiskt teateruppsättning, nämligen Inferno av Peter Weiss. I går kväll var jag, min vän och kollega Cissi, och vår gemensamma klassföreståndarklass och såg den på Dramatens scen Elverket. Den bestod av helt fantastiskt skådespeleri, scenografi och kreativitet, vilket dessutom var kryddat med en stor portion eftertanke, självkritik och humor. Dock är den pjäsen inget att rekommendera för den som har problem med exempelvis hjärtat, då den dessutom stundtals (läs ganska så ofta!) var rejält skrämmande. Men för den  som  uppskattar att bli lite omskakad och som vill se något riktigt annorlunda, klokt och nyskapande kan jag mycket, mycket varmt rekommendera denna uppsättning, som faktiskt är en av de allra bästa jag någonsin sett.


En riktigt bra och annorlunda teateruppsättning!!!

 

Nu när jag är nästan färdig med kvällens blogginlägg så har det avgjorts:

Årets vinnare i Idol blev (inte helt oväntat) Jay Smith!

 

Och tillslut fick jag också lite sällskap här i soffan:

Perla kunde uppenbarligen inte hålla sig ifrån finalen i Idol,

och kom upp från sovrummet lagom tills Jays seger var klar!

(Men så värst spännande verkar hon inte ha tyckt att det var,

för hon somande om direkt hon lade sig i soffan...) ;-)

 

 

Och just det, INTE att förglömma: Perla och jag har vunnit ett än så länge okänt pris från Scillas matte Nina (helt oförtjänt, egentligen var det Perlas och Scillas gammelmatte

Marie som vann, men generös som hon är så överlät hon priset till oss!).

 

Vi tackar och bugar och lovar att presentera det

okända priset så snart det dyker upp i brevlådan!

 


Kommentarer
Postat av: Olga Sandlund

Vill bara gratulera igen till era fina framgångar i valp och unghundskurs. Jag har ofta funderat på hundars känsla för vad som ska ske. Dom är ju så duktiga på att avläsa signaler och har ett språk som fungerar annorlunda än vårt. De avläser tecken så hon märker nog tidigare än du tror vad som är på gång. En anekdot jag brukar dra: "När jag sminkar mig med mascara suckar Violet högt för då misstänker hon att hon inte får följa med". Hur har hon kommit på det? Visst är det underbart att hela tiden upptäcka världen genom hundens ögon? Man lär sig mycket om sig själv inte minst. Hälsningar Tantolga

2010-12-12 @ 09:01:45
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Katarina Uggla

Jepp, snart kommer dyrgripen per post. Måste se till att slå in den fint...Borde vara framme hos er på tisdag eller onsdag. Spänningen är på topp! Ha det gott!!

Kram Nina( och Scilla förstås...)

2010-12-12 @ 21:05:25
URL: http://misscurlysue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0