2010-12-16: VINSTEN har anlänt!!!


Så har då den efterlängtade, oförtjänta (men ack så välkomna!) bloggvinsten från Perlas syrra Scilla och hennes familj anlänt, och den gick inte av för hackor vill jag lova. Dessutom var den inpaketerad i vackert, glänsande julklappspapper, speciellt utvalt av Scilla. (Det var nämligen "renstekar" på det!) Scilla hade även gjort ett personligt nosavtryck på kortet som medföljde paketet, och detta nosade Perla på länge och väl - helt klart uppfattade hon att det var tydliga doftspår... Vad var det då som vinsten bestod av? Jo, titta längre ner på sidan så får du se! Som ledtråd kan jag säga att den kommer att bli flitigt använd i husets hjärta... ;-) Tusen tack Scilla, Nina och Marie!!!

I övrigt har det varit en aktivitetsfylld vecka, vilken tyvärr nu avslutas av både magsjuka och förkylning. Natten som var kunde inget av barnen sova, Sander på grund av hosta och Viola av kräkningar. Får se om sjukorna bytt plats med varandra till natten... Självklart innebar detta att inte heller jag eller Jimmy kunde sova, särskilt inte den sistnämnde, då han kände ett extra ansvar för barnen - jag var nämligen ganska sent hemkommen från en julbordskryssning, med ett och annat gott glas vin till maten. Behöver jag nämna att jag var väldigt tacksam för hans extrainsats? Den enda som sov riktigt gott var nog Perla.

Hur som helst så börjar trots allt den efterlängtade julefriden nu sänka sig över oss (eller åtminstone över mig), sjukdomar till trots. Imorgon är det min tur att vabba, och sedan har jag bara en dag kvar att jobba innan jullovet; nämligen tisdag nästa vecka (som mest består av julavslutning i aulan med allehanda uppträdanden, samt fika med min och Cissis gemensamma supergulliga klassföreståndarklass - och det kan man ju utan problem överleva!).

Så här fint var kortet från Scilla...

 

... och så här fint hade matte Nina skrivit.

Kram tillbaka till er alla från oss Olson/Lindströmare!

 

Det av Scilla proffsigt utvalda omslagspapperet.

 

Och så äntligen; VINSTEN! En helt underbart härlig kylskåpsmagnet,

som alla som känner Perla omedelbart kommer att förstå pöängen i. ;-)

 

Slutligen liten Perla, som inte förstår varför vi inte bara kan gå och lägga oss...

 

önskar Pela, Carin och resten av Olson/Lindströmarna!

 


Kommentarer
Postat av: Katarina Uggla

Va kul att Scillas nosavtryck undersöktes noga!! Och att vinsten blev omtyckt av er alla! Ha det gott.Svansvift från Scilla och kram från matten!!

2010-12-17 @ 21:28:00
URL: http://misscurlysue.blogg.se/
Postat av: Olga Sandlund

Ha, ha vilken härlig vinst!



Ha det gott i snöyran!



Hälsningar Tantolga

2010-12-18 @ 12:17:17
URL: http://tantolga.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0