2010-07-22: Jag, en halsbandsfetischist? (Eller bara kär?)


Nu har Perlas specialtillverkade halsband från England anlänt, och jag är SÅ nöjd, och Perla verkar vara detsamma. (Eller också är hon glad för sina nya leksaker som vi köpte på Granngårdens rea - det kanske, om sanningen ska fram, är troligare...) Om jag får lov att återvända till halsbandet så anlände det i alla fall mycket snabbt efter att jag beställde det (jag tror att det tog ungefär en vecka från mitt beställningsdatum!), i en röd presentask med sidenband. Så fint och lyxigt, men ändå till ett åtminstone i mitt tycke vettigt pris. Kvalitén är dessutom jättefin, och halsbandet är verkligt välarbetat, så jag är riktigt nöjd! P-etiquette heter företaget som tillverkar halsbanden, och det finns många fina modeller för vinthundar (och andra hundar också!) att välja emellan.

I övrigt kan jag berätta att "tant Madeleines" bror har skaffat en valp som är en månad äldre än Perla (en korsning Jack Russel/Chihuahua som heter Molle), och Perla och Molle verkar bli fantastiska lekkompisar. De träffades i måndags och hade verkligen otroligt roligt tillsammans! Tyvärr glömde jag att ta med kameran, men fler tillfällen lär komma, så bild på Molle och Perla utlovas framöver...

Perla har också utvecklats riktigt mycket under de gångna dagarna, för igår övervann hon nämligen utmaningen med vår trapp! Hon har tidigare avstått från att gå från övervåningen till nedervåningen och vice versa, och vi har istället fått bära henne. Men igår kväll beslöt sig Perla tydligen för att det fick vara nog med bärandet! Då jag och Jimmy tittade på film i vardagsrummet så hörde vi plötsligt ljud från trappen, och det visade sig vara Perla som provade att först gå ner och sedan gå upp, vilket gick kanon! Perla upprepade sedan denna övning åtminstone fem gånger, och det riktigt syntes på hela hennes uppenbarelse vad stolt och glad hon var över att äntligen behärska detta hinder! 

Perla är, som jag ju skrivit ett antal gånger förut, så otroligt go´ och fin, och det känns som om vår kommunikation nu har tagit ytterligare ett steg i rätt riktning, för OJ vad hon lyssnar på, och anstränger sig för att göra sig förstådd av, oss... Det är helt enkelt så att jag är upp över öronen förälskad i Perla, och jag vet att resten av familjen känner likadant. (Fast kanske ändå att jag tycker om henne liiite, liiite extra ändå...) ;-) Här kommer i alla fall lite bilder på Perla och hennes nya halsband!







Have A Nice Day Purple Hearts Glitters


Jaha, det var allt för idag!
Ha det riktigt bra i sommarvärmen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0