2010-06-17: Besvärligt och härligt


Nu har jag inte bloggat på några dagar, och det beror på att det har varit väldigt mycket i görningen ett tag. Bland annat har det varit skolavslutningar och läger (Sander åkte iväg till Vessarö klockan sex imorse, och kommer hem fem i morgon eftermiddag), och dessvärre också en hel del medicinskt som har trasslat för min del. Som många vet så är jag diabetiker (och så även Sander), och vi är båda behandlade med insulinpump. Min pump har dock trasslat ibland på sistone, och igår gick den helt sönder. Då det hände satt jag, Sander och Perla i bilen och skulle just åka ut till min mycket trevliga och goa kollega Kate och hennes dotter Hanna och långhåriga taxen Pelle - men det blev ingenting med det, det var bara att vända hemåt, då det inte tar särskilt lång tid att bli riktigt dålig utan insulin i kroppen. TRIST! Igår fick jag sedan tillfälligt använda insulinpennor (vilket inte är det lätttaste att gå över till då man har haft pump i några års tid, eftersom doserna då skiljer sig ganska rejält åt), men redan i morse kom min nya pump med expressbud - SKÖNT, och nu mår jag som vanligt igen!

Vad det gäller Perla så har dock ingenting trasslat, hon har fått mycket god aptit, vilket är skönt då hon var lite kräsen på maten ett tag. Hon har lagt på sig lite mer underhudsfett också, vilket vi tycker klär henne väl! Hon börjar dessutom bli riktigt duktig på att komma på inkallning då vi är ute på tomten, och det känns verkligen bra! Perla är verkligen, utan att överdriva, en riktigt duktig och positiv tjej, som verkligen vill vara till lags och göra rätt i alla lägen. En riktig, riktig guldklimp.





Porträtt taget för några dagar sedan




- visst syns det att hon växer?




Perla står och kikar ut på regnet (som aldrig ville sluta den dagen).





Ha det så gott!





Kommentarer
Postat av: Cissi

Vad stor hon har blivit! Fina kort! Kram!

2010-06-17 @ 22:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0