2010-05-02: En plats i solen.


Idag har vi åter ätit födelsedagsfika, både eget (Jimmys mamma och syskon hann inte komma igår, så de kom idag istället - tack för besöket och för de fina blommorna!) och annans. "Annan" var i detta fallet Jimmys låtsassyster (som är född bara några dagar innan jag föddes) - Jessica heter hon, och hon bor tillsammans med sin sambo Magnus i Åkersberga. OJ vilket fika hon bjöd på: två sorters tårta, två sorters mjuka kakor, och två sorters bakelser (varav flertalet var bakade med glutenfritt mjöl - tack Jessica!). Jag önskar att jag hade kommit ihåg att ta med min kamera så att jag hade kunnat fota alla fina bakverk, men tyvärr glömde jag den. Synd även för att jag i och med det inta kunde fota Perlas fullständiga lyckorus över alla snälla människor som ville kela med henne!

Vi har dock även hunnit med att bara ta det lugnt en stund under dagen, och då passade jag på att ta några bilder på Perla. Hon njuter av vårsolen INIFRÅN idag, för ute har det blåst kyligt hela dagen.




Perla njuter av vårsolen.




Men matte, kan jag inte bara få ligga i fred?




Äsch, jag somnar gott trots fotoblixtar!


Och alltså: Sov så gott hälsar Perla!


Kommentarer
Postat av: Marie

Ja - nog njuter hon livet som det "anstår en Mibisanare" lilla Perla:-))). Härliga bilder och ni verkar ha fått i er en del kalorier idag:-). Mums!

Det var lite läskigt med tyfonen (eller vad det nu kallas för), men hundarna verkade inte bry sig så mycket. Mer vi tvåbenta som upplevde det som lite "surrealistiskt" med detta hastiga konstiga fenomen.

Kramis Marie och "släkten"

2010-05-02 @ 21:51:42
URL: http://mibisans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0