2010-05-29: Vatten, vatten, bara vanligt vatten...


Den sången har gått i mitt huvud hela dagen, eftersom det har regnat i stort sett oavbrutet hela dagen här i Norrtälje. Barnen har tyckt att det har varit SÅ tråkigt (fast som tur var var Sander på kalas några timmar på eftermiddagen), och både Jimmy och jag var ovanligt sega efter en rätt tung vecka på jobbet = vi var inte så duktiga på att hitta på roliga inomhusaktiviteter till två sjövilda barn. Nu på kvällen har dock solen äntligen titttat fram, och både barnen och Perla har varit ute och lekt en bra stund på kvällskvisten.

Perla har idag växt i sitt nya halsband, och jag passade på att ta lite bilder på henne när hon premiärprovade det, vilka återfinns här nedan. Lisa kommenterade mitt förra inlägg, där jag skrev att jag egentligen inte hade som mycket nytt att berättaom, med att man nog ofta inte har det, utan gärna vill visa sin hund som man ju tycker är finast i hela världen. Och precis så är det ju: i våra ögon är naturligtvis Perla alldeles oemotståndlig, och det är bara omöjligt att få se för mycket av henne - precis som när det gäller barnen! Apropå halsbandet så tror jag att det är svårt att uppfatta att det är någon skillnad från det förra på fotona, men jag kan berätta att det istället för blått är mintgrönt, och att det har TVÅ rader strass istället för en. (Ganska så lika med andra ord, men i alla fall liiite skillnad. ;-))

I övrigt har vi inhandlat massor av godis och chips inför en av årets tevehöjdpunkter, Eurovision Song Contest (och JA, jag är seriös, här hemma bara ÄLSKAR vi det - vi har varit på tre svenska finaler i Globen, och på den stora finalen en gång, i Helsingfors). Mycket tråkigt dock att Anna inte gick vidare! Jag gissar på Israel, Turkiet eller Tysklad som vinnare, men vi får se! Spännande är det TROTS att Sverige inte kom med! :-)




OK, jag vet att jag är långt ifrån objektiv; men visst är hon grymt fin vår lilla tjej!?



Kommentarer
Postat av: Marie S

Jag kan ju inte direkt påstå att jag inte är "objektiv" heller i Ditt omdöme om Perla:-)))! Men visst är hon superfin lilla söta gumman!

Ps. Hur ska det sluta det här med strass-raderna på halsbanden??? När hon blivit vuxen lär vi få förvänta oss 10 rader strass (skratt). Fin dam ska ha fina grejor:-)!

Hälsa hela familjen och en STOR VARM lördags-kram från mig och släkten hemmavid:-))))

Kram Marie

2010-05-29 @ 21:15:32
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Olga Sandlund

Vilken liten princessbakelse. Söt som socker och hon vet om det själv också!



Visst är hon grymt söt det är ingen tekan om det.



Hälsningar Tantolga helt objektiv

2010-05-29 @ 23:31:43
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Egen kommentar

Hmmm, lite klurigt kan det ju bli om jag ska fortsätta likadant när det gäller halsband... ;-) Har också köpt ett cerist halsband till Perla (utan strass ;-)), ska snart lägga ut bilder på det också!



Och Olga, jag tror att du har alldeles rätt; Perla VET att hon är supersöt och att man bara smälter när hon kommer viftandes på svansen!!! Vad spelar det då för roll att hon har mattes foppatofflor i munnen för typ tjugonde gången!?

2010-05-31 @ 16:20:09
URL: http://springpearl.blogg.se/
Postat av: Marie S

Så gulligt med ett Cerise-färgat halsband:-).

Vet inte om Du förstått det redan, men Olga och jag är mycket goda "whippet-väninnor" sen flera år tillbaka och hon har liksom "hängt" med alla mina valpkullar sen start liksom:-))). Kan ju vara lite kul "kuriosa" att veta. Dessutom utbildar sig "tant Olga" till instruktör vid Hundens Hus i Stockholm (bor i Motala), och jag och ett par av mina vovvar har fått den stora äran att gå på kurser för henne som ingår i hennes utbildning! En mycket god vän alltså till hela Mibisanar-gänget:-)).

Krama lilla Perla från gammelmatte JÄTTEMYCKET!

Kram till hela familjen från mig och vovvarna

2010-05-31 @ 23:26:53
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Egen kommentar

Tack snälla Marie för kuriosan! Jag har anat något sådant, men inte haft riktig koll, men nu vet jag säkert! :-)

2010-06-02 @ 20:16:50
URL: http://springpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0