2010-11-08: Bara en liten betraktelse...


Att ha djur är ljuvligt. Det har jag tyckt i hela mitt liv. Så länge jag kan minnas har jag känt en oerhörd närhet till våra fyrbenta vänner, och även till dem med två ben och vingar också, för den delen. Djur skänker så oerhört mycket glädje, värme och närhet, varje dag varje stund. Naturligtis har detta också en baksida - den dagen då djuret lämnar oss. För det går ju inte att förneka, de flesta människor lever längre än sina älskade husdjur. Och den dagen och tiden efter en kär vän har lämnat oss är helt fruktansvärd, jag vet. Och jag vet också de som har valt att undvika att ha husdjur av denna anledning; att de någon gång har förlorat en kär vän och för allt i världen inte vill uppleva denna smärta igen. Jag har all respekt för detta, men tänker inte alls likadant själv. För all den glädje, kärlek och lycka vi får är väl ändå så oändligt mycket större än den hemska sorg det innebär när en kär vän lämnar oss?


Vår älskade Perla som bjuder alla i familjen på så mycket kärlek,

skratt, tröst och närhet. Varenda dag, utan undantag.

 


Kommentarer
Postat av: Olga Sandlund

Vilken söt ögonblicksbild på Perla och Viola!



Ser ut som Perla vill ge Viola en puss på näsan.



Ha det gott i snöyran!



Hälsningar Olga



2010-11-09 @ 08:08:18
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Carin

Jo, det var nog precis det som var Perlas mål, och Viola är inte heller den som tackar nej! :-)



Vänliga hälsningar från Carin!

2010-11-10 @ 19:11:19
URL: http://springpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0