2010-11-16: Novemberstress och soffbrudar!


OJ, vad tiden går fort! Jag har inte hunnit blogga på över en vecka, och jag är orolig att det kanske kommer att fortsätta så här ett tag framöver. Utvecklingssamtal, teaterresor, kalas, unghundskurser och Gud vet allt upptar just nu det mesta av mina dygn. Och så vill man ju dessutom gärna hinna sova så där ett par tre timmar varje natt... ;-) Nä då, jag ska inte klaga, de allra flesta aktiviteterna är riktigt roliga, men november är, som bekant, en hektisk månad!

Idag har i alla fall jag och Perla börjat på unghundskurs, och första träningstillfället gick KANON! Jag är SÅ glad att jag har lagt ner den tid jag har gjort på träning, för det känns verkligen som att jag och Perla har fått en riktigt fin kommunikation tack vare det! Eller rättare än sagt: Perla är en riktigt lyhörd och samarbetsvillig hund redan i grunden, men det känns som att dessa egenskaper har fått utvecklas extra mycket genom vår träning tillsammans, liksom vår kommunikation också har fått göra. Och det känns naturligtvis kanonroligt!

Idag blir det inte mycket mer text än så här, då jag även denna kväll har mycket att förbereda inför morgondagen. Däremot tänkte jag bjuda på några foton på mina två tjejers olika aktiviteter här i soffan - håll till godo! :-)


Perla lyssnar när matte pratar...

 

... och ser allmännt blasé ut...

 

... men får snart syn på en spännande fluga på balkongdörren!

(Hon älskar att jaga dem och äta upp dem!)

 

Och hur är det nu man bruka säga: Sådan herre, sådan hund?

Eller ska det kanske vara tvärtom??? ;-)

 

 

Ha en bra kväll och fortsättning på november!!!

 

 


Kommentarer
Postat av: Olga Sandlund

Bildserien av tösernas sovställning är bedårande!!



Som sagt: var stolt över det arbete du och Perla gjort tillsammans. Det kommer du att ha glädje av för all framtid tillsammans med din hund.



Så vacker hon är din Perla-hund! Jag mötte hennes syster Goldie på valputställning och hon har utvecklats till en riktig skönhet hon också. Hon fick mycket fint omdöme av domare Fredrik Steen.

Varma hälsningar Tantolga

2010-11-17 @ 11:42:25
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Katarina Uggla

Vilka snygga öron du har, syrran!! Jag har likadana och min matte fnissar ibland när de används som mest. Min matte har inta kunnat skriva något nytt inlägg på bloggen på ett tag nu, det bara krånglar så hon säger många ord som jag inte förstår."-Sluta svära, morsan, brukar storhusse säga då.... Svansvift från Scilla

2010-11-21 @ 12:33:06
URL: http://misscurlysue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0