2010-10-24: Jag har bara-a-a-a-a regn hos mig...


I dag blir det en sammanfattningsblogg av veckan som varit. Den viktigaste dagen inträffade i måndags, för då fyllde Sander åtta år! Födelsedagsfirandet hölls dock dagen före, då de flesta av naturliga skäl hade lättare att kunna komma då! Dagen var verkligen trevlig, många av dagens bilder kommer från firandet av Sander.

I övrigt har vi haft några ovanliga oktoberdagar här i Norrtälje; det har nämligen kommit ganska stora mängder snö, som dessutom har behagat bli liggandes kvar! Vackert och ljust blev det ju så klart, men snö i oktober...? Nej, det känns jättefel för mig! Alla här i huset håller dock inte med om detta, Viola, Sander och Perla njuter (eller rättare än sagt NJÖT) för fullt av snön! Idag har nämligen snöandet (ÄNTLIGEN! i mitt tycke) bytts ut mot gammalt hederligt oktoberregn, och jag hoppas av hela mitt hjärta att eländet (snön alltså) är helt borta tills imorgon bitti.

Valpkursen, då? Jo då, vi har som vanligt varit på kurs idag, och idag var nog första gången som det verkligen gick jättebra för samtliga ekipage. Vår kursledare Jenny berömde oss massor, och det hördes att hon faktiskt verkligen menade det hon sa. Nästa gång är det sista kurstillfället (Hjälp, redan!), men samtliga deltagare har anmält sig till fortsättningskurs. Det känns verkligen roligt, då så väl hundar som människor kommer verkligt bra överens med varandra! Läxan tills nästa gång är bland annat att öva in valfritt cirkustrick som "avslutningsuppträdande" - tips mottages tacksamt! :-)


Större delen av släkten på plats!

 

Sander njuter av att få Tant Madeleines fulla uppmärksamhet...

 

... och Perla av att få "moster" Ingelas!

 

Och så här såg det alltså ut i fredags morse - den 22:a oktober!

 

Nu är det äntligen dags för detta:

Ett program som jag tycker är riktigt "höstmysigt"!

Ha det riktigt gott tills vi hörs igen!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0