2010-09-26: Proud as a cucumber


OK, nu är jag så där LÖJLIGT STOLT igen! Det gick verkligen toppen på valpkursen, och vi fick så himla mycket beröm!!! Det är självklart absolut ingen tävling, men liiite roligt är det dock när de andra vovvarna rasmässigt förknippas med lydnad, och Perla verkligen sköter sig allra, allra bäst av alla! (De andra är jätteduktiga och otroligt fina hundar, men just idag fick vi glänsa lite extra - nästa gång är det säkert någon annans tur, men idag tycker jag att jag kan få känna mig lite mallig över vår fina, fina Perla.)

Vi fick öva ligg idag, liksom stanna kvar (då de som kunde kommandot bäst även fick öva det under störning, det vill säga i detta fall att en boll kastades iväg av Jenny, och denna skara tillhörde vi) och slutligen att följa matte/husse i slalom mellan de andra ekipagen (i koppel än så länge). Perla klarade vart enda moment med stooor guldstjärna, och vi fick SÅ mycket beröm av Jenny, som undrade hur mycket vi egentligen tränade (vilket vi egentligen inte gör så himla mycket, men det vi gör försöker vi göra på ett bra och pedagogiskt sätt, och framförallt så VILL Perla verkligen göra rätt och vara duktig).

Nu är skrytet slut för idag, förlåt om det låter stöddigt, det är inte meningen, men jag är bara SÅ OTROLIGT STOLT ÖVER VÅR LILLA HUND! Kan omöjligt tänka mig en vovve som skulle kunna passa just vår familj bättre än Perla - det är som att vi bara matchar varandra...



When you're crazy in love
Oh oh oh oh
When you're crazy in love
Oh oh oh oh
When you're crazy in love,
there is no top speed limit,
it's maximum in every minute of love
Oh oh oh oh
When you're crazy in love
Oh oh oh oh
When you're crazy in love,
you're blind your heart's on fire,
and nothing else can take you higher than love
When you're crazy in love




Inser att jag låter som en förväxt tonåring,
men precis så här känns det faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

Vilken härlig läsning för "gammel-matte":-).

Man blir glad över varenda mening och slutklämmen med sång-text-referatet kändes väldigt passande för en "förväxt tonåring" som Dig Carin;-))). Klockrent! Och det är inget fel alls att tillåta sig att känna sig yngre än vad man egentligen är. I själva verket är det väl ett sundhetstecken på att man trivs med livet:-)

Kram kram från gammelmatte Marie

2010-09-27 @ 18:13:22
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Katarina Uggla

Jag tror att våra hundar är ganska läraktiga! Scilla får alltid en massa beröm av människor vi möter på promenader, hon går ofta lös och jag kallar alltid in henne när vi möter folk o fä. Hon kommer som ett skott varje gång och alla blir sååå imponerade... Enda gången hon inte kommer är när den stora kärleken storpudeln dyker upp. Han är sååååå läcker enligt Scilla, fast när han var nytrimmad så kände hon inte igen honom! Stormglada whippetpussar till syrran!

2010-09-27 @ 18:49:38
URL: http://misscurlysue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0