2011-09-05: Roller coaster


Jaa, så kan man nog sammanfatta livet just nu: upp och ner, ner och upp... Blogginläggen kommer sällan, eftersom  jag tyvärr inte riktigt orkar just nu. Vissa dagar är dock riktigt bra, och det är jag glad för - men så finns det dock (så klart, än så länge, och säkert ett bra tag framåt!) de där andra, när det är svårt, svårt, svårt. Men konstigt vore det väl annars.

Har i alla fall kommit igång och jobbat för ett bra tag sedan, och har haft turen att få ett jättebra schema i år. Känns riktigt, riktigt skönt och precis som vad jag behövde. Har för första gången sedan jag började på min skola fått en (nästan) ren tjejklass, vilket känns otroligt kul som omväxling. Annars har jag ju nästan bara killar (fast i år har vi rekordmånga tjejer på elprogrammet - sex stycken! Antalet killar är ungefär hundra...). Förra året hade jag ju min fantastiska måleriklass, och där fanns det faktiskt en del tjejer, men de har ju tyvärr slutat nu. Jätteroligt för dem naturligtvis, men vissa klasser fäster man sig helt enkelt extra mycket vid och saknar därmed också extra mycket...

Här hemma går i alla fall livet vidare, även om många saker inte riktigt hunnit satt sig än. Flickorna och barnen mår i alla fall bra, och det är ju så klart huvudsaken!




Två blå skönheter i blå och sköna lakan.
Kan ni se vem som är vem...?




Puss på dig, kompis!




Viola, Madde och Sander i Maddes alldeles nybyggda lägenhet!
Hon kommer troligen att bli Norrtäljebo snart, bara hon hittar ett
jobb här - någon som vet var de behöver undersköterskor?
Och visst är det helt ljuvligt ljusinsläpp i lägenheten...?







Kommentarer
Postat av: Olga Sandlund

Hejsan Carin! Banne mig att jag kan se vem som är vem. Jag gick bet på uppgiften att skilja dem åt. Det vita på bringan borde ge en ledtråd men…? Den nya klassen är bara att Gratulera som fått en så engagerad och positiv lärare som du! Varma hälsningar Tantolga i Motala

2011-09-05 @ 21:46:58
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Svar: Haha, ja det kan verkligen man säga! Jag hade lyckats hitta stället där pappa hällde resterna av grillkolen bakom husvagnen ;)

2011-09-06 @ 08:02:44
URL: http://cjamilla.blogg.se/
Postat av: sazz

Och vi saknar dej :)

2011-09-06 @ 09:57:33
URL: http://sazziies.blogg.se/
Postat av: Katarina Uggla

Klart man ser vem som är vem!!! Perla ligger bakom Luna! Jättekul att få läsa lite å få njuta av några bilder! Snart så borde det kunna gå att se två stycken whippar på mina foton också! Det ser jag fram emot!

Det är ett elände med tunga, svåra dagar och det känns bara fånigt att komma med glada tillrop såsom "när livet ger dig citroner så gör citronsaft!" Helst skulle man ju vilja såga ner det jävla citronträdet... Men en ny vardag tar till slut form och förmågan att njuta av den återkommer!

Många kramar från Nina o svansvift från Scilla

2011-09-06 @ 12:42:53
URL: http://misscurlysue.blogg.se/
Postat av: Erika

<3

2011-09-08 @ 21:53:04
Postat av: sazz

Svar: Tack så mycket :), kram.

2011-09-08 @ 23:16:39
URL: http://sazziies.blogg.se/
Postat av: Egen kommentar

Ha, ha, det var uppenbarligen en riktigt SVÅR uppgift ni fick: Perla ligger faktiskt längst fram och Luna bakom!



Tack snälla ni för de rara kommentarerna. <3



Kram från Carin!

2011-09-09 @ 08:50:32
URL: http://springpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0