2010-08-08: Länge sedan sist...


... och det har sina förklaringar. Det har varit fullt upp sedan Violas födelsedag! Det har bland annat varit tredagarsutflykt till landet (för morfar fyller år några dagar efter Viola), jag har besökt min goda vän och före detta studiekamrat Jocke, nu mera bosatt i Stockholm, och vi har dessutom hunnit med att få besök här hemma av ytterligare en av mina gamla studiekamrater från Uppsala, Maria, nu mera bosatt ända borta i Gällivare. Mycket trevliga men ganska intensiva dagar!

För att återvända till Violas fyraårsdag, så var den fantastiskt lyckad! Vi var över tjugo personer här hemma som samlades för att fira Viola. Som tur var var vädret på vår sida; vi kunde sitta ute i trädgården och äta tårta och dricka kaffe (alternativt saft för barnen), för vi hade knappast fått plats inomhus. Hela släkten (förutom Violas faster Linnéa som bara några dagar tidigare flyttade till Uppsala för att börja sitt nya jobb) dök upp, och vi fick till och med besök av Jimmys "låtsassyster" Mikaela och hennes barn Sophie och Tony, ända ifrån Skottland! Dagen var verkligen så där supermysig och trevlig som man kan förvänta sig att den ska vara i typ en Madickenbok, och jag tror att den kommer att bli ett bestående minne för Viola - det blir dagen i alla fall garanterat för mig. Nedan följer lite mingelbilder från den stora dagen:




Viola blåser ut alla fyra ljusen...







... och hade så här många trevliga gäster som ville gratta henne!!!


Tyvärr fastnade inte Perla på en enda bild, trots att hon verkade vara överallt mest hela tiden (hon fullkomligt ÄLSKAR när vi har besök!) - kanske hade jag siktet lite för högt inställt, då jag var väldigt fokuserad på att lyckas föreviga alla gäster som kommit för Violas skull? Som vanligt missade jag också att få med mig själv på något kort... ;-) Då det gällde avsaknaden av foton på Perla från födelsedagen rådde jag dock bot på detta redan under den aktuella kvällen, genom att passa på att fota lite under lekstunden i trädgården. Dessa foton följer här:





Visst är hon väl vacker!?

I övrigt kan jag berätta att det äntligen börjar bli dags för valpkurs! Jag hade gärna börjat på det för länge sedan, men alla kurser har sommaruppehåll, och startar i september (vilket ju är fullt förståeligt). Men den som väntar på något gott... Perla är i och för sig jätteduktig TROTS avsaknad av kurs, men jag tror ändå att det är väldigt nyttigt att få tips och "inspiration" när det gäller vardagslydnad och -övningar, och inte minst tror jag att det är nyttigt och roligt att träffa andra valpar och deras hussar och mattar!




Det var allt för detta sommarlov
- jobbet börjar i övermorgon...
Ha det riktigt bra och njut av sommaren
så länge den varar!
(Förhoppningsvis lääänge än!)


Kommentarer
Postat av: Olga Sandlund

Vilket jättkalas och vilken tårta till Viola – HURRA!!



Lycka till på valpkursen med Perla som verkar vara en så glad hund. Hon utstrålar glädje och nyfikenhet på bilderna tycker jag. Valpkurs är en bra social träning för valpen och dom brukar tycka om att gå på kurs för att få tillfälle att jobba ihop med matte, husse, lillhusse och lillmatte. Ungefär som när Alfred och Emil går och badar och Emil säger: "Du och jag Alfred" och han svarar: "Du och jag Emil". Det är högtidsstunder! Varma hälsningar Tantolga i Motala

2010-08-11 @ 10:27:25
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Egen kommentar

Tack snälla Olga, det ska verkligen bli så himla roligt att äntligen få gå på kurs med Perla! Det är också roligt att du skriver att Perla ser glad och nyfiken ut - jag tycker verkligen att det stämmer kanonbra på hur hon är som individ: glad, nyfiken och fantastiskt vänlig. :-)

Varma hälsningar från Carin!

2010-08-11 @ 20:55:46
URL: http://springpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0