2010-08-11: Jobbstart för både två- och fyrbenta


Igår började jobbet igen - overkligt, som vanligt, men också väldigt trevligt (när man väl kom dit), också som vanligt. För min del har arbetet börjat med en stor flytt, från mitt arbetsrum till arbetsrummet bredvid. Inte är det många meter som det är frågan om, men mycket bära blir det ändå, och det känns faktiskt i kroppen så här på kvällskvisten... Fint blir det i alla fall i det nya rummet där jag och min goda vän och kollega Cissi sitter! :-)

Perla har också börjat jobba, eller rättare än sagt så följer hon med Jimmy på jobbet. Det märks att hon är lite extra trött på kvällen efter alla intryck, men Jimmy säger att hon verkar trivas jättebra som målarhund - det tvivlar jag inte en sekund på i och med alla människor hon då får träffa! (Mer folkälskande hund än Perla tror jag faktiskt att det är stört omöjligt att hitta...)

Och apropå möten: i går kväll hade vi ett fantastiskt trevligt hundmöte på gatan nedanför vårt hus: av en slump var vi inte mindre än fem hussar och mattar med lika många hundar som råkade sammanstråla - en whippetvalp (Perla), en medelålders Golden Retriever gentleman (som uppenbarligen tyckte att Perla var SÅ söt och charmig), en Chihuahuahane och två äldre tikar som jag inte är säker på vilken ras de tillhörde, men det var något Papillonliknande i alla fall. Det var så roligt att alla våra hundar i olika storlekar, ålder och kön umgicks så fint och respektfullt med varandra! Vilken härlig syn det var med all denna mångfald som uppenbarligen inte betydde ett dugg för hundarna (och inte för oss hussar och mattar heller för den delen)! Ett litet, obetydligt möte kan tyckas, men jag tror starkt på de kända orden att "den som kan glädjas över litet har mycket att glädja sig åt". Jag bar i alla fall med mig den lycka, som hundarna så tydligt visade att de kände, resten av kvällen!

I övrigt kan jag berätta att jag nu har fått ett startdatum för valpkursen, och det blir den tredje september. Hela familjen ser verkligen fram emot detta, det ska bli så skoj! Till dess kör vi på med att träna vidare på sitt, ligg, vänta och inkallning, självklart blandat med MASSOR av lek!




100% fokus...




... och 100% vilja att vara duktig!






Och sist, men inte minst: 110% GLÄDJE!!!


Kommentarer
Postat av: Marie S

Ska bli SÅÅ kul att få höra rapporter från valpkursen framöver:-). Jag förstår att Perla är duktig redan nu, så instruktörerna på kursen lär nog bli lite förvånade (vinthundar brukar ju inte vara "så läraktiga" enligt dom flesta instruktörer på hundklubbarna - skratt).

Sen måste du hälsa till Viola och säga att jag blev VÄLDIGT sugen på en bit av den där superfina rosa tårtan hon fick på sin födelsedag:-).

Kramar till er allihopa och en nospuss till söta Perla:-)

Marie och Company

2010-08-11 @ 21:18:02
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Egen kommentar

Ha, ha, då ska det bli riktigt roligt att övertyga de där instruktörerna, för Perla är verkligen kanonduktig och lättlärd!

Många kramar från Carin!

2010-08-12 @ 19:57:31
URL: http://springpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0