2010-07-11: Fotokavalkad från skärgården.


I onsdags åkte jag, Perla och Madde (eller Tant Madeleine som barnen kallar henne) ut till min mamma och pappas sommarställe i skärgården, för att hälsa på dem och barnen (som ålte dit i måndags och kommer hem ikväll). Vi var där lite drygt ett dygn, och det var alldeles fantastiskt härligt! Viola, Perla och Madde badade MASSOR (Sander lite mindre, och jag inte alls, får jag med skam erkänna). Det blev många, många kort tagna under detta dygn, och jag har aldrig tidigare haft ett inlägg på bloggen med så många bilder. Det sägs ju dock att en bild säger mer än tusen ord, och just denna gång känns det verkligen som att bilderna förmedlar mer känsla än jag kan göra rättvisa för i mitt berättande, så därför blir detta inlägg bestående av väldigt lite text och väldigt mycket bild!


                                                      Vid ankomst: Smultronplockning!






Sedan blev det vattenlek för både två- och fyrbenta.














Kvällen avslutades sedan med hemmagjord "minigolf"
(och senare, när barnen lagt sig, även med
ett glas rött på bryggan för mig och Madde).





Behöver jag säga att vi alla hade det fantastiskt bra?

Tack för ett mycket trevligt dygn!

 


Kommentarer
Postat av: Marie S

ÅHHHH Vad mycket MYYYS ni har haft:-). Och Perla ser ju helt överlycklig och så välmående ut lilla söta gumman! Vilka underbara somriga bilder på somriga barn och en somrig Perla.

Ps. En av tikvalparna blir bästa kompis med Miss Rheingold - en syster till Perla och Sara. Dom ville absolut ha en Whippet till från mig:-))) Väldigt kul med glada och supernöjda valpköpare! Ni är underbara! Kramis Marie

2010-07-11 @ 20:02:35
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Egen kommentar

Å vad roligt att en av tikarna hamnar i samma familj som Miss Rheingold! Jag förstår dem precis att de vill köpa en valp till ifrån dig, vi känner ju likadant: OM vi så småningom tycker att det är läge att få ytterligare en familjemedlem så blir det ju från dig, eller i alla fall med hjälp av din rådan om du inte har någon kull på gång då. Perla är en så fantastiskt fin hund, det är helt omöjligt att kunna få en finare tjej, och som du vet är jag så glad och tacksam att du har lagt en så fin grund hos henne!

(Och visst blir man sugen när man ser dina otroligt fina bappisar som du har nu - A-tjejerna är mina personliga favoriter!)

Många kramar från Carin!

2010-07-11 @ 22:30:23
URL: http://springpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0