2010-07-24: Kvällspromenad - I REGN!!! :-)


DET REGNAR!!! Å så efterlängtat detta regn är, och om jag inte misstagit mig helt så ska det bli regn även imorgon! Det är inte ofta man är lycklig över sådant här väder på sommaren, men denna sommar har ju som alla känner till verkligen varit extrem, och det märks på naturen... Här i Norrtälje är detta det första regnet på hela sommaren värt att tala om... Härligt!

Inte blir det ju sämre av att jag och Perla äntligen fick chans att använda våra regnkläder - jag mina nya stövlar från Rusta (=budgetvarianten, men mycket söta i mitt tycke), och Perla fick äntligen tillfälle att använda sitt fleece-täcke för lite kyligare väder. Promenaden vi tog var inte lång (vi tar bara korta promenader i övningssyfte än så länge), men OJ vad bra Perla uppförde sig! Hon gick bredvid mig hela tiden utan att dra i kopplet det minsta - det kändes som om jag var ute och gick utan att hålla i någon alls! (Jag kan inte beskriva det bättre.) Jag är så stolt över vår lilla tjej; hon är verkligen så kanonfin och duktig på alla sätt! Så där så att det liksom får hjärtat att svämma över, om någon kan förstå hur jag menar... ;-)




Perla sitter fint när matte ber...




... och ligger också. Visst är hon söt i sitt täcke?




Mina toppenbra budgetstövlar! ;-)



Här i Norrtälje säger vi bara en sak:
Mer regn åt folket!!! :-)


Kommentarer
Postat av: Olga Sandlund

Bortskämd? Inte ett dugg! Härligt hundliv hon har den lilla tillsammans med er i familjen. Det är en myt att man kan skämma bort hundar. Får hunden uppmärksamhet så ger den så mycket tillbaka. Ge och få blir samma sak.



Ha det gott! Varma hälsningar Olga

2010-07-25 @ 21:06:26
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Egen kommentar:

Tack för de kloka orden! Ja, Perla är ju verkligen hela familjens ögonsten, och man vill ju verkligen göra hennes liv så gott som möjligt; särskilt som hon ger oss så oerhört mycket tillbaka! :-)

Varma hälsningar tilbaks från Carin!

2010-07-26 @ 00:21:32
URL: http://springpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0