2010-07-29: Med ganska stort vemod...


...kan jag konstatera att sommarlovet sakta men säkert närmar sig sitt slut. Hur gick det till? Vart tog dagarna vägen? För varje år som går så går tiden snabbare och snabbare, och med tanke på att jag trots allt "bara" är 33 år gammal så vågar jag knappt tänka på hur det ska bli framåt 50-års åldern (om man får leva och ha hälsan någorlunda intakt då, tvi, tvi, tvi, men det får man väl verkligen hoppas! ;-)). Jag tycker faktiskt att det är lite läskigt att tiden går så fort, att barnen växer så snabbt, att man knappt hinner blinka förrän det är höst, jul, påsklov, sommarlov och höst igen...

Jag antar att det enda man kan göra åt saken är att försöka använda tiden till så mycket vettigt som möjligt, det vill säga att (i mitt tycke) spendera så mycket tid som möjligt med sina nära och kära, och göra sitt bästa för att vara bra mot och med dem. Just det tycker jag att vi har lyckats riktigt bra med just denna sommar: Jag, Jimmy, barnen och Perla har gjort många småsaker och -utflykter utan att stressa, och då är oftast tillvaron som allra bäst enligt mig. Dagens bilder är just sådana bilder; "göra-ingenting-bilder" eller "njuta-av-stunden-bilder".




Födelsedagsflickan Viola som fyller fyra år nu på söndag!
(Återigen: Hjälp vad tiden går fort!!!)




Perla i en favoritpose på balkongen
- jag tror att hon gillar överblicken därifrån!




Matte, stör mig inte, jag kopplar aaav!




Slutligen ett försök till en rättvisande helkroppsbild på Perla
(gick så där). Skulle så gärna vilja kunna ta sådana där bilder
som Perlas "gammelmatte" Marie Sandberg, men det vill sig liksom inte alls!
Det är väl bara att fortsätta att öva, förhoppningsvis
blir det i alla fall bättre och bättre... ;-)


livet-har-ingen-angervecka



Kommentarer
Postat av: Cissi

Fina bilder som vanligt! Men se det positiva med att börja jobba, du får ju jobba med mig ;)

Kramar!

2010-07-29 @ 13:51:16
Postat av: Marie S

Vilka njutningsfulla bilder på söta Perla i solstolen:-))) Och Viola ska ha ett STORT GRATTIS på sin stora dag på söndag:-)!

Det är så härligt att läsa din blogg Carin, jag blir lika glad varje gång!

Vi ska ta det där med uppställningsbilder framöver. Jag skulle så gärna vilja träffa Er och Perla igen, men just nu är det lite svårt för mig att åka iväg med dom små valparna hemma. Har ju mina tävlingar inplanerade och då är jag ju i behov av mina kära föräldrar som ställer upp. Men vi ska nog få till en träff framöver:-)

Kram Kram till hela familjen och en blöt puss till Perla från gammelmatte!

Hälsningar Marie

Kramis

2010-07-29 @ 23:33:31
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Egen kommentar

Marie: Vad roligt att du blir glad av bloggen! :-) Förstår SÅ väl att du har alldeles fullt upp med dina må bappisar just nu!!! Lovar att gratta Viola från dig!



Cissi: Jo, det är verkligen ett privilegie som inte ska föringas eller underskattas... ;-)

Kram till er båda!

2010-07-30 @ 21:50:58
URL: http://springpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0