2010-06-23: Badbrudar...


Igår när jag läste Perlas gammelmattes Maries blogg blev jag väldigt inspirerad av hennes härliga badbilder, och bestämde mig för att det skulle bli bad av även här hemma. Tyvärr är jag fortfarande rejält förkyld med feber (dock lite bättre än igår, så det är i alla fall på rätt väg), vilket innebär att jag inte är särskilt sugen på att sätta mig i bilen för att åka och köpa pool. Därför fick Violas gamla (oerhört lilla) babypool duga så länge, och tjejerna fick helt enkelt turas om att plaska. Det gick faktiskt jättebra, och båda två verkade trivas som fisken i vattnet (ha, ha, ha, där fick jag till det va`?). Döm själva av bilderna!







Medan Viola badade så roade sig Perla med att apportera sin pipleksak...





... och med att tugga på den i skuggan.



Detta är verkligen sommar när den är som bäst!



Just nu har vi dock badpaus (eller rättare än sagt: Perla och jag har badpaus, för barnen har fått åka med farmor ner till Lommaren och bada "på riktigt"), men det är inte så dumt det heller: att bara få ligga inne på soffan och ta igen sig efter att man varit ute i solen... ;-)    




Kommentarer
Postat av: Cissi

Åh, ser skönt ut! Skulle behöva ett bad själv efter både shopping och städning och matlagning... Kram!

2010-06-23 @ 16:52:41
Postat av: Egen kommentar

Jaa, du vet ju att du alltid är välkommen hit, men poolen kanske är lite för liten för dig...? ;-)

Kram från Carin!

2010-06-23 @ 21:30:00
URL: http://springpearl.blogg.se/
Postat av: Marie S

Vilka gulliga bilder:-)! Poolen räcker väl gott till två badbrudar som Viola och Perla. Själv har jag varit vid "min" härliga strand idag och hade med mig Sara och Aditi som fick bada i "stora sjön" vilket uppskattades väldeliga. Just nu packar jag min lilla husvagn inför avfärden emot Norrköping i morgon där vi har lite midsommarfirande för alla tävlande som kommer dagen innan, och på lördag är det sektionens första "hemmatävling" för året. Ha nu en riktigt trevlig midsommar och hoppas du kurerar din förkylning oxå!

Kram Marie, syster Sara, mamma Tikka och dom andra bus-fröna här hemma

2010-06-24 @ 15:00:23
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Egen kommentar

Tack detsamma Marie!

Imorgon åker vi ut till Stockholms ytterskärgård, där mina föräldrar har sommarställe, och då blir det nog lite mer "riktigt" bad både för Perla och barnen!

Kram från Carin!

2010-06-24 @ 20:14:13
URL: http://springpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0