2010-06-28: Tusen midsommarbilder! (Nästan...)


Oj vad mycket bilder det blev tagna under midsommarhelgen insåg jag precis, när jag alldeles nyss gick igenom kameran. Tyvärr är inte jag med på ett enda av alla dessa foton, vilket är ett ganska så tydligt bevis på vem som fotar i denna familj... ;-) Inte för att jag tycker att jag gör mig särskilt bra på kort om jag ska vara ärlig, men trots allt är det rätt roligt att se att "man har varit med" när några år har förflutit, så jag ska nog be resten av familjen att skärpa till sig lite och fota mig också! :-)

Förutom den totala avsaknaden av foton på mig, så kan man också utläsa något annat av alla bilderna från midsommaren 2010: vi har haft det väldigt bra! Vi har träffat hela släkten på min pappas sida (faster, farbror, kusiner med deras respektive, kusinbarn, och så klart de närmaste på min sida, det vill säga min mamma och pappa, och min syster och hennes familj - och sist men inte minst hela vår familj.) Perla har haft det gudomligt gott, hon har varit okopplad precis hela helgen, då midsommar i vår släkt alltid firas på min mamma och pappas och faster och farbrors egna lilla ö - det vill säga det finns väldigt naturliga avgränsningar, och inga koppel är nödvändiga. Dessutom är hela släkten oerhört djurkära, och i stort sett alla har varit frestade att kidnappa Perla och ta med henne hem till sig. Det sade jag dock vänligt men mycket bestämt nej till... ;-)

Helgen har på grund av detta också lett till oerhört mycket lek, kel och bad för Perla, vilket jag nu har otaliga bildbevis på. Nedan följer bara ett axplock...




Kan det bli mer midsommar än så här för en liten whippettös?




Här är släkten samlad för midsommarfika - alla utom jag då! ;-)




Här leker Viola, morfar och Perla en stund mellan all midsommarmat...




...och husse Jimmy hinner också med en stunds lek/träning.
Kolla kontakten mellan honom och Perla! (Även kortet nedan.)
Och kolla även stången i bakgrunden! :-)






Barnens syssling Nils NJUTER av att ha Perla i famnen,
och ville så gärna ha en egen liten hund:
Mamma, KAN inte vi också skaffa en whippet???
(Och för att undvika eventuella missförstånd:
det är bara läsk i vinglaset...) ;-)




Ser du samma sak som jag? ser både Sander och Perla ut att tänka.




Och så sträääcker vi! (fast det är ju faktiskt inte Perla som är
gympadrottningen i kullen, utan Sara, om jag inte minns fel?)




Jaa gott folk, det var vad jag hade att presentera från vår sammanfattningsvis oerhört trevliga midsommarhelg. Och jag lovar, jag VAR faktiskt med, även om man kanske kan tro att så inte var fallet! :-)


Kommentarer
Postat av: Marie S

VAD HEL-MYSIGT NI HAR HAFT DET I MIDSOMMAR:-)))! Och Perla har verkligen hittat sitt eget paradis hos familjen Olson:-)))! Får jag låna någon bild på Perla till min blogg? Så oerhört gott för mig att se såna här fina bilder med så mycket harmoni och kärlek komponerat i hela familjen - inklusive lilla söta Perla:-)))

Kramar från mig och Perla's gamla Whippet-familj här hemmavid!

Kramis Marie

2010-06-29 @ 00:16:42
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vad ni ser ut att ha haft det bra! Nästa gång får som sagt någon annan vara fotograf! Kram!

2010-06-29 @ 13:49:58
Postat av: Egen kommentar

Marie, du får självklart låna bilder till din blogg - det går bra när som helst och hur ofta du vill - det är bara roligt att Perla får synas på din blogg också! :-)

Och Cissi: ja, jag vet, visst får familjen bli lite bättre på att lösa av mig? ;-)

Kram till er båda!

2010-06-29 @ 16:37:03
URL: http://springpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0