2010-05-01: Födelsedagsfika


Idag har jag haft födelsedagsfika, inget stort alls, då jag inte fyllde något jämnt eller så - men väldigt trevligt! Min mycket goda vän (och duktiga kollega) Cissi erbjöd sig att baka tårtan, och gissa om jag tackade ja utan att tveka!? Själv är jag både obegåvad, oerfaren och ointresserad när det gäller bakning, medan Cissi är motsatsen på alla tre punkter. Tårtan var både fantastiskt vacker och fantastiskt GOD - den hade en fyllning av ett lager "dumlekräm" och ett lager "hallonröra". Kombinationen mellan sött och lite mer syrligt var helt ljuvlig!!! STORT beröm och TACK till Cissi, som dessutom ju fick utmaningen att baka glutenfritt - tårtan blev utan att överdriva helt fantastisk på ALLA sätt! Och självklart, tack alla andra gäster för fina blommor och trevlig bok, och framförallt, tack för att ni ville komma och fira "min" dag!




Tårtan och Cup cakes som Cissi också bakat till mig!
Kan man bli mer bortskämd av sina vänner!? TACK gumman!




Bild 1: Tilde (barnens kusin), Sander, min mamma Anita, Cissi och Viola.
Bild 2: Viola, min pappa Berth, Jimmy, min syster Ingela och Sander




Bild 1: Ingela, hennes sambo Björn, och Tilde (deras dotter och barnens kusin).
Bild 2: Viola med Perla i knät. Perla gillade så klart att vi fick besök!


Det var allt för idag, och än en gång;
tack till mina gäster som förgyllde "min" dag lite extra!


Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

STORT GRATTIS CARIN PÅ FÖDELSEDAGEN :-))))).

Du verkar haft en mycket trevlig dag med gott om gåda tårtor och härliga människor som grattat dig!

Alla mina Mibisanar-brudar grattar oxå förstås på Din dag! Förstår att Perla gottat sig massor:-)

Kram Marie

2010-05-01 @ 20:47:32
URL: http://mibisans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0