2010-11-26: Stressvecka i väntan på advent


Oj vad mycket det är att göra hela tiden - vanligtvis gillar jag det, men nu har det faktiskt gått till överdrift. Jag är rent ut sagt skittrött, och längtar nog ännu mer efter jullov än så väl mina elever som mina barn. Nu nalkas ju som bekant dock snart advent, och förhoppningsvis sänker sig snart julefriden sig över oss alla. (Fast jag vet ju att det oftast lugnar ner sig först på juldagen.)

I tisdags var vi (det vill säga Perla och jag) i alla fall på unghundskurs, och det gick riktigt, riktigt bra! Vädret var däremot INTE riktigt bra; det var minusgrader och snålblåst... Perla ogillade detta kraftigt (trots dubbla täcken!), och förstod inte alls idén med att vara utomhus och träna. Väl klara var dock både hon och jag nöjda med vår insats. (Inte för att Perla kunde säga det med ord, men hon är alltid oerhört lugn och harmonisk efter träning, och jag har valt att toljka det som att hon är nöjd med prestationen!)

I helgen är det självklart adventspynt som gäller, och Sander har redan tjuvstartat med julmarknad, vilken är en årlig tradition i hans skola. Barnen tillverkar julpyssel, julgodis och julpynt som säljs på skolgården, och vinsten går sedan fifty-fifty till skolan (till exempelvis nya gungor eller annat barnen röstar fram) och till ett för varje år specifikt utvalt välgörande ändamål. Mycket bra initiativ av skolan, tycker jag!




Världens finaste Perla i ett
- ja just det, alldeles rätt gissat!
- NYTT HALSBAND!




Världens finaste Viola och världens finaste Sander spelar spel
- ljuslyktan är köpt på julmarknaden och tillverkad av Sander.




Och slutligen, världens finaste väder - eller vänta, blev det fel nu?
Tja, vackert är det i alla fall, även om det är väl kallt för min smak... ;-)





Ha nu en riktigt fin, lugn och stämingsfull första advent...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0